Home / Hersentumoren / Hersentumoren / Hersentumor
Ik heb sinds 8 weken steeds vaker last van hoofdpijn. Het is een korte stekende hoofdpijn die ook weer verdwijnt. Eerst dacht ik dat het aan mijn cyclus lag maar nu steeds vaker gedurende hele cyclus. Daarnaast zie ik soms , vooral in de middag en ik draag lenzen, grijze vlekjes bewegen in mijn gezichtsveld. 1 keer heb ik ook een soort schokachtige beweging met mijn ogen gehad. Heel kort. Als laatst heb ik de laatste tijd steeds meer moeite om op woorden te komen. Kan ik een hersentumor hebben? Is dit voldoende om naar de huisarts te stappen en eventueel een verwijzing voor een mri te vragen? Ik ben een vrouw van 35 jaar
Ik heb je vraag doorgestuurd naar onze huisarts. Hij zal hier antwoorden
Wellicht nog een belangrijke toevoeging, soms ook pijn achter het oog. Een soort zeurende druk/zenuwpijn. Vermoeidheid ook maar al vrij lang dus relateer ik zelf aan deze klachten
Als je sinds 8 weken last hebt van een hoofdpijn die je eerder nooit hebt gehad, vind ik dat reden genoeg om je huisarts te bezoeken!
De grijze , bewegende vlekjes in je gezichtsveld, lijken mij niet gerelateerd aan de hoofdpijn.
Vermoeidheid (soms ook door slaapproblemen) en spanningsklachten zijn de grootste oorzaak van hoofdpijnklachten. Daarnaast zijn er natuurlijk een heleboel andere (lichamelijke) oorzaken mogelijk.
Of je dan maar meteen een MRI onderzoek zou moeten laten doen, zonder eerst andere dingen te hebben onderzocht , is de vraag. ..
Maar zeker iets om mee naar je huisarts te gaan!
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!