- LillyRose26 december 2009 om 20:39
Ik wil niet overdrijven. Maar ik wil mijn verhaal toch even kwijt.
Op 15 januari ben ik bevallen van een prachtige dochter. Twee maanden later kreeg ik een kanjer van een keelontsteking met koorts. Ik heb antibiotica gekregen en uiteindelijk na een dag of 7 was ik ervan verlost zonder nog verdere klachten.
Een half jaar later krijg ik terug een keelontsteking. De dokter denkt dat mijn weerstand te laag is. Krijg weer een antibiotica kuur en ook dan gaat het weer over.
Nu drie weken geleden kreeg ik wéér een keelontsteking. Geen koorts. Ik kijk het even aan en na een paar dagen verminderen de klachten. De keelpijn gaat echter niet helemaal over. Bovendien doen mijn lymfeklieren pijn in mijn hals en onder mijn oksels wat wijst op een infectie. Wat goed mogelijk is door een sluimerende keelonsteking. Maar het is toch helemaal niet normaal dat deze niet kan genezen? Kan dit mijn weerstand zijn? Of moet ik meteen aan iets ernstiger denken. Op het internet vind ik oh zo vaak dat langdurige keelpijn met leukemie gepaard gaat en dat boezemd me ontzetten veel angst in.
Ik ben niet overvemoeid, val niet af, heb naar mijn gevoel geen last van nachtelijk zweten. Maar de langdurige keelpijn en opgezette pijnlijke klieren baren me wel veel zorgen.
Maandag zal mijn bloed waarschijnlijk getrokken worden. Ik ga terug naar de dokter. Maar wat moet ik verwachten? Zijn er nog andere minder ernstige mogelijkheden waarbij een langdurige keelontsteking en opgezette pijnlijke klieren een rol spelen??
Ik denk echt meteen aan leukemie en met name de chronische vorm. Ik ben 27 jaar en normaal niet over bang voor dit soort zaken. Maar dit keer ben ik wél bang voor de diagnose.
Wat denken jullie? Alvast bedankt!
2 reactiesReagerenAnoniem24 maart 2010 om 14:23Hoi,
Toevallig ben ik nu aan het kijken op het internet naar keelpijn en opgezette klieren.
Het kan ook zijn dan je Pfeiffer hebt (opgezette klieren, langdurige keelpijn, buikpijn, hoofdpijn, vermoeidheid, misselijkheid, opgezette lever).
Daar lijkt het bij mij op, ik heb al een week een opgezette speekselklier aan de rechterkant, daarnaast ben ik heel erg moe.Ik zou niet gelijk van het ergste uitgaan, meestal valt het allemaal wel mee. Maar houd je klachten goed in de gaten en laat je niet afwimpelen door de huisarts, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
Reagerenanoniem22 december 2012 om 21:39hallo,laat eens een echo nemen ,dat moet ik ook van mijn dokter omdat ik de laatste tijd ook zo’n zeurende keelpijn heb soms wat harder dan weer veel minder ikzelf denk ook dat het met vermoeidheid te maken heeft en zwakte omdat ik de laatste tijd een heel druk werk heb !toch eens laten nazien !
Reageren