- Anoniem15 december 2015 om 02:17
Hey allen
Ik zit met een heel vervelend probleem. Een aantal dagen geleden had ik last van een prop in de keel en geen enkel idee van waar het kwam. Ik voelde mij wel al wat wazig dus ik wist dat er precies iets aan het broeden was maar verder was er niets aan de hand. Mijn vriendin was 14 dagen geleden heel erg verkouden dus het kan zijn zijn dat ik het toen heb opgelopen. Ik heb dus redelijk wat keelpijn en dan vooral bij het slikken, mijn keel ziet wel rood maar geen witte puntjes te bespeuren en ik voel dat mijn hals opgezet is ( waarschijnlijk opgezette klieren ) aan de rechterkant. Verder voel ik mij gewoon niet goed, slap, vermoeid, spierpijn,… Ook had ik een verhoging van temperatuur, 37.5 en hier had ik dan ook onmiddellijk last van. Ik neem nu dafalgan 500mg en dit geeft wel wat verlichting maar waar ik het meeste last van heb is dat ik heel moeilijk kan slapen. Gisterennacht was ik heel de nacht wakker en heb ik enkel overdag wat geslapen, nu is het weer 3uur en heb ik een uurtje geslapen maar werd ik weer wakker door mijn keel. Is dit een keelontsteking? Zo ja wat kan ik er aan doen om het snel te genezen? Ik wil heel graag naar mijn huisarts gaan maar die zit momenteel niet, enkel vrijdag.
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 december 2015 om 09:40Het zou kunnen dat je de griep krijgt, of gewoon een keelontsteking. 37,5 is overigens geen verhoging. Dat hoort nog steeds bij een normale lichaamstemperatuur.
Reageren
Gewoon uitzieken is de beste remedie. Als je koorts krijgt of veel pijn van je keel hebt kun je dafalgan gebruiken.Anoniem15 december 2015 om 17:24Mijn keel doet al veel minder pijn, de krop in de keel is wel soms nog aanwezig. Verder voel ik mij heel slap en zitten mijn oren een beetje verstopt maar al bij al denk ik dat ik aan het beteren ben. Mijn lichaamstemperatuur is weer gezakt naar wat ik normaal ben, 36°c. Ik ga voldoende rusten en duimen voor mijzelf dat ik er binnen een paar dagen van verlost ben.
ReagerenAnoniem21 december 2015 om 14:14Tandor, ik heb ongeveer het zelfde als de originele poster. Alleen ik had wel twee dagen hogere koorst rond de 39 graden. De koorts was weg en voelde me al beter, wel veel keelpijn nog en mijn linker halsklier is nog opgezet en gevoelig. Hij voelt een beetje hard, maar kan hem wel verplaatsen duwen, maar wil het niet irriteren dus duw niet te hard. Hoort een hals klier niet zacht te zijn of is het vrij normaal dat hij hard is ten tijde van de ontsteking?(is wel nog gevoelig, minder dan vorige dagen trouwens) Rechter hals klier was ook opgezet en gevoelig maar die was na 1 dag al minder gevoelig en die voel ik bijna al niet meer.
ReagerenJohn (moderator)
21 december 2015 om 14:24Je hebt nog steeds keelpijn,dus is het niet raar dat de klier nog is opgezet en dat ze iets harder aanvoelt
ReagerenAnoniem21 december 2015 om 14:33dat begrijp ik, maar vond de linker klier erg hard aanvoelen. ik dacht altijd begrepen te hebben dat hij wel opgezet mag zijn maar dat hij niet heel echt hard moet aanvoelen, hij voelt echt als een knikker of pinda zo hard (kan niet goed voelen hoe groot hij is ik schat op 2CM ongeveer.) kan hem wel bewegen, dat wel.
ReagerenJohn (moderator)
21 december 2015 om 14:40Als de klier is opgezet of eventueel ontstoken kan dat wel hoor. Dat hoeft verder echter geen probleem te zijn.
Reageren
Als je er niet gerust over bent, ga dan even naar de huisarts.Anoniem21 december 2015 om 14:52Ok bedankt voor de snelle reactie. Ik zal even een aantal dagen afwachten tot de keelpijn helemaal weg is etc. heb namelijk wel het idee dat de zwelling ook iets minder is nu. Is nog geen week geleden begonnen namelijk dus kan me voorstellen dat ook de klier etc er toch wat langer over zou doen voor hij weer in normale toestand is. De hele familie had last van keel en opgezette klieren, dus zal wel een virus of bacterie te pakken gekregen hebben. Ik vond het alleen even vreemd, omdat ik eigenlijk nooit echt opgezette klieren heb in mijn hals met een verkoudheid etc en nu wel en een kant was ook erg hard gelijk.(voor mijn gevoel misschien)
ps. mijn keel amandel is ook wat opgezet en ontstoken denk ik. Ik was mijn tanden aan het poetsen en schoot een beetje uit tegen de rand bij keel amandel(je ziet geen wondje ofzo) en het begon te bloeden.(klein beetje, maar zag het restje op de amandel zitten) is dat logisch? (ik zie nu geen restje bloed of wondje meer)
ReagerenJohn (moderator)
21 december 2015 om 15:09Als je keelamandel is opgezet, kan dat wel. Dat past dan wel bij een keelontsteking
ReagerenAnoniem21 december 2015 om 15:16Mijn dank voor uw snelle reacties. fijne dagen toegewenst.
Reageren