Zoeken Vraag het forum

Iets in de keel? Keelontsteking + Opgezette lymfeklieren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Steven

Hallo,
    Ik ben steven 16 jaar oud en heb het gevoel alsof er wat vast zit in mijn keel (bij de schildklier).

Ik heb nu al ongeveer een maand last van keelpijn en opgezette lymfeklieren 3 week geleden bij de huisarts geweest en die zei dat het een keelontsteking was, hij vond het niet nodig om antibiotica mee te geven maar ik wou dat graag want we gingen 2 dagen later op vakantie.
    Ik heb de kuur afgemaakt maar heb nog steeds moeite met slikken/opgezette lymfeklieren/roodheid + witte stippen op amandelen en keel en als ik hard slik voel ik iets zitten in de keel. Ik maak me altijd snel ongerust als het om mijn gezondheid gaat dus dit is erg vervelend helemaal nu ik maandag naar een (nieuwe) school ga.
    Mijn vraag was aan jullie of ik weer naar de huisarts moet of naar een kno arts?

Gr Steven

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Klink als een hardnekkige keelontsteking of ontstoken amandelen.
    Terug naar de huisarts zou ik zeggen.

Reageren
    Bram

Waarschijnlijk is de keelontsteking nog niet genezen. Mogelijk is ook nog dat er sprake is van de ziekte van Pfeiffer, dat is een virusinfectie.
    Het advies is de huisarts te bezoeken. Die kan evt een bloedtest doen , dan wel je doorsturen naar een KNO arts, evt met de vraag je amandelen operatief te verwijderen.

Reageren
Reageer op: Iets in de keel? Keelontsteking + Opgezette lymfeklieren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.