- Steven17 augustus 2013 om 19:46
Hallo,
Ik ben steven 16 jaar oud en heb het gevoel alsof er wat vast zit in mijn keel (bij de schildklier).Ik heb nu al ongeveer een maand last van keelpijn en opgezette lymfeklieren 3 week geleden bij de huisarts geweest en die zei dat het een keelontsteking was, hij vond het niet nodig om antibiotica mee te geven maar ik wou dat graag want we gingen 2 dagen later op vakantie.
Ik heb de kuur afgemaakt maar heb nog steeds moeite met slikken/opgezette lymfeklieren/roodheid + witte stippen op amandelen en keel en als ik hard slik voel ik iets zitten in de keel. Ik maak me altijd snel ongerust als het om mijn gezondheid gaat dus dit is erg vervelend helemaal nu ik maandag naar een (nieuwe) school ga.
Mijn vraag was aan jullie of ik weer naar de huisarts moet of naar een kno arts?Gr Steven
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 augustus 2013 om 22:34Klink als een hardnekkige keelontsteking of ontstoken amandelen.
Reageren
Terug naar de huisarts zou ik zeggen.Bram30 augustus 2013 om 11:58Waarschijnlijk is de keelontsteking nog niet genezen. Mogelijk is ook nog dat er sprake is van de ziekte van Pfeiffer, dat is een virusinfectie.
Reageren
Het advies is de huisarts te bezoeken. Die kan evt een bloedtest doen , dan wel je doorsturen naar een KNO arts, evt met de vraag je amandelen operatief te verwijderen.