- Knobbel30 juli 2021 om 02:00
Beste lezers,
Sinds een jaar komen er steeds meer harde knobbels op mijn buik en maagstreek, en ook in mijn zij en onderrug. Op sommige plekken verdeeld en mijn rug in groepjes. Wat kan dit zijn?
Aan het begin toen het er nog maar een stuk of 5 waren op mijn buik en rug ben ik in het ziekenhuis geweest voor een echo en hebben ze het beoordeeld als vetbulten. Maar omdat het nu blijft vermenigvuldigen, begin ik mijzelf toch wel zorgen te maken. Helemaal nu ik de laatste twee maanden telkens terugkerende buikpijn heb in mijn maagstreek.
Daarnaast heb ik dagelijks last van een licht gevoel in mijn hoofd en is de spierspanning erg hoog, wat resulteert in zeergespannen nekspieren en hoofdpijn. Ook verkrampen mijn spieren snel met inspanning, met sporten bijvoorbeeld krijg ik ondanks een goede warming up kuitkrampen. En soms schiet de kramp ook in andere lichaamsdelen.
Heeft iemand ervaring met deze symptomen of kan iemand mij op weg helpen? De dokter verwijst terug aangaande de knobbels naar de bevestiging van vetbulten uit het ziekenhuis na aanleiding van de echo, de buikpijn zijn volgens hem verstoppingen en gaan weer over, de spierspanning heeft te maken met de spanning die ik zelf heb vanwege wat ik voel en waar ik bang voor ben volgens hem. Niet echt de bevestiging of duidelijkheid die me op weg helpt helaas, het is inmiddels een dagelijkse sleur geworden.
2 reactiesReagerenSuzan30 juli 2021 om 08:58Hey,
Je zou in elk geval voor de spierspanning naar de fysio kunnen gaan. Die kan je actief behandelen en ook tips en oefeningen geven om er zelf mee om te gaan.
Groetjes Suzan
ReagerenKnobbel30 juli 2021 om 13:35Dankjewel Susan,
Dat was ik vergeten te zeggen. Ik loop al lange tijd bij de fysio, eerst massage en oefeningen en nu dry needling, dit werkt voor mijn nekspieren redelijk er zit verbetering in.
Maar vooral de vermenigvuldigingen van de knobbels over me buik en rug baart mij zorgen. Het zijn er van 2 in een jaar tijd bijna wel 30 geworden.
Reageren