Zoeken Vraag het forum

Knobbels nek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo !

Ik heb knobbels in mijn nek aan de linkerkant. Ze zitten er nu ongeveer 4 jaar. Het begon met 1 knobbeltje dat weet ik heel zeker want daarvoor had ik nooit knobbels. Het zijn er onderhand 10/15
    Ik ben er 4 jaar terug voor naar de dokter geweest die heeft me toen doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar ben ik gecontroleerd en de arts zei: als ze er na 2 maanden nog zitten moet je even terugkomen dan laten we een echo maken. We zijn dus niet teruggegaan omdat me ouders dachten dat het niks raars zou zijn. Ik heb er niet echt last van nu maar ik vindt het raar dat er zoveel bij zijn gekomen. Misschien is het wel helemaal niks ik heb geen idee. Weet iemand raad of heeft hetzelfde probleem?

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Daar ben ik gecontroleerd en de arts zei: als ze er na 2 maanden nog zitten moet je even terugkomen dan laten we een echo maken. [/quote] Ze zijn er niet alleen blijven zitten maar het zijn er veel meer geworden.
    Terug naar de huisarts dus en een verwijzing vragen voor de echo.

Reageren
    Anoniem

Een paar maanden terug was ik ook weer lansgegaan en ze zeiden gelijk vergrote lymfeklieren. Natuurlijk kan dat zo zijn en hoop ik niet op het ergste maar volgens mij zwellen lymfeklieren alleen op voor een ontsteking of verkoudheid etc.. En ze zitten er al 4 jaar dus maak me echt zorgen. Ze zijn hard en kan ze niet bewegen maar doen geen pijn! Ik durf nu eigenlijk niet meer terug omdat ik dan hetzelfde antwoord krijg.

Reageren
    Anoniem

Misschien heeft het te maken met erge duizeligheid bij het opstaan? Voorderest zou ik het echt niet weten. Ik heb geen andere klachten

Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik ben er 4 jaar terug voor naar de dokter geweest die heeft me toen doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar ben ik gecontroleerd en de arts zei: als ze er na 2 maanden nog zitten moet je even terugkomen dan laten we een echo maken.[/quote] Je had toen al terug moeten gaan.
    Ga dus toch maar terug naar de huisarts en vraag om een echo, zoals destijds door arts aangeven.

Reageren
    Anoniem

Maar ze gaan me geen verwijskaart sturen. Anders hadden ze dat een paar maanden terug wel gedaan. Ze zeggen dat het opgezette lymfeklieren zijn. Maar ik zal overleggen met me moeder

Reageren
    Anoniem

Ik zal ze nog eens omschrijven. Ze zijn hard doen geen pijn ze zijn niet in die 4 jaar gegroeid ook niet gekrompen. In mijn lies heb ik ze ook al heel erg lang maar zijn super klein. Ik ging eens kijken waar ik ze nog meer zou kunnen hebben en ik voelde ze ook in mijn borsten, misschien hoort dat wel zo. Ook heel erg klein maar er zitten er wel heel veel. Pfff me moeder vindt het onzin en zegt dat het niks zal zijn

Reageren
    John (moderator)

Het hoeft ook niks te zijn, maar het is wel goed om dat dan ook zeker te weten.

Reageren
    Anoniem

Daar heeft u zeker gelijk in. Nou besproken met me ouders me moeder zegt dat ik me er niet druk om moet maken omdat ze er zo lang zitten. Dus dat word geen bezoekje aan de dokter.

Reageren
    John (moderator)

Dat is jammer. Niet verstandig van je moeder als het er zoveel zijn en ze er al zo lang zitten.

Reageren
    Anoniem

Omdat ze er zolang zitten denkt me moeder na je leeft toch nog? Dus dan kan het volgens haar niets ernstigs zijn. Maar Tandor? Vindt je het niet raar dat de dokter zei dat het opgezette klieren zijn terwijl ze er al 4 jaar lang zitten? Opgezette klieren horen “volgens” mij na een aantal weken of maanden weg te gaan na een infectie etc

Reageren
    John (moderator)

Ja. In principe wel. Daarom had die dokter ook gezegd dat je terug moest komen voor die echo.

Reageren
    Anoniem

Yep. Maar dat was de dokter in het ziekenhuis die dat zei. Naja, iig heel erg bedankt voor het beantwoorden van mijn berichten! Ik vindt t echt heel erg balen dat ik niet precies weet wat die rare knobbels in mijn lichaam doen.. Maar het is niet anders

Reageren
Reageer op: Knobbels nek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.