Lymfeklier

Is een vergrote lymfeklier altijd aanwijzing op kanker?

Reageren

Nee. Een vergrote lymfeklier is in de regel een teken dat je afweersysteem aan het werk is om een infectie of ontsteking te bestrijden.

Reageren

Als je de buisjes geplaatst krijgt ( zie je andere topic), dan zorgt je afweersysteem ervoor dat er door het plaatsten geen infectie of ontsteking ontstaat en dan zal de lymfeklier aan die kant onder je oor/kaak dus gaan opzetten

Reageren

Bedankt, het is dus niet altijd kanker. Op internet kom je als eerst lymfoomkanker tegen..

Reageren

Dat is alleen maar als je voorheen op kanker e.d. hebt gezocht in google. Google onthoud die zoekopdracht en linkt dan je andere zoekopdrachten daar ook aan. Wis je cache geheugen en je zoekgeschiedenis in google

Reageren

Kunnen kleine lymfeklieren aanwijzen op kanker?

Reageren

Ohh dat wist ik niet, bedankt voor uw uitleg

Reageren

Nee ook niet. Daarvoor geldt hetzelfde. Opgezette of voelbare lymfeklieren zijn bijna altijd onschuldig. Zelden is dat iets dat te maken heeft met lymfeklierkanker. En dan moet je dan ook nog andere klachten hebben die daar mee te maken hebben

Reageren

Bedankt voor uw uitleg. Het is niet echt een opgezette lymfeklier maar toch maak k me zorgen omdat hij niet weg gaat. ??‍♀️ Het is aan de kant waar de buisje ook geplaatst is. Ik heb alleen aan een kant de trommelvlies buis. Ik wacht nog even af...

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Lymfeklier

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe