Hallo,
Het afgelopen is erg stressvol geweest, ben m’n zus verloren aan kanker op jonge leeftijd.
Nu merk ik zelf dat ik links onder in m’n buik een gevoelige plek heb.
Twijfelde of dit door mijn darmen kwam of gelinkt was aan menstruatiecyclus. Wel heb ik altijd ovulatiepijn. Maar soms lijkt ook of naar toilet gaan helpt.,
Ik kan niet echt ontdekken.
Soms voel ik het helemaal niet en soms weer meer. Het is gevoelige plek of stekende pijn.
Nu ben ik zelf enorm bang geworden voor kanker.
Ik heb verder geen klachten zoals afvallen.
Ik moet wel vaak 2 keer per dag poepen maar dit is niets nieuws.
Ik maak me toch zorgen en weet niet wat ik beste kan doen.
Huisarts gaf aan dat ze eigenlijk nooit ontlastingonderzoek doen.
Is er bloedonderzoek die kan aantonen of er wellicht iets gaande is?
Mijn laatste uitstrijkje waren ook geen bijzonderheden.
Je ontwikkeld een angststoornis. En dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het overlijden van je zus. kanker stel je niet vast met een bloedonderzoek en ook niet met een ontlastingsonderzoek. Er kunnen wel afwijkingen in de ontlasting worden gevonden maar dat moet dan verder worden onderzocht. En eigenlijk heb je ook geen klachten die daaraan gelinkt kunnen worden. De opmerking van de huisarts dat ze eigenlijk nooit ontlastingsonderzoek doen is een beetje nonsens. Er worden regelmatig door huisarten dit soort onderzoeken gedaan.
Het overlijden van je zus heeft er natuurlijk enorm ingehakt. Misschen dat je er goed aan doet om eens met een psycholoog te gaan praten voordat de angst je helemaal in de greep krijgt
Dank u wel.
Ben me er inderdaad van bewust dat ik bang ben ernstig ziek te worden, na het zo te hebben meegemaakt.
Wel fijn om te lezen dat de klachten niet te linken z’n aan kanker..
blijkbaar zoekt men hoofd dan toch iets, denk ik?
Het is vooral angst die dat doet