- Harde Dikke Darm + vervelend gevoel18 april 2012 om 10:09
Goededag, Ik ben een man van 32 jaar. Ik heb al 4 jaar last van een vervelend en af en toe pijnlijk gevoel links onder in mijn buik, dit heb ik 24 uur per dag en soms zakt t wel heel goed weg en dan is het weer duidelijk aanwezig. Af en toe is mijn darm zo hard het lijkt wel een stofzuigerslang. Als ik hardloop dan voelt mijn darm na een x aantal minuten lopen alsof hij bont en blauw is en is t een vervelend gevoel
Ik ben al meerdere malen naar de dokter geweest en heb zonder resultaat :
3x een uitgebreide bloedtest
een echo
urine en ontlasting onderzoek gehad.De dokter komt met PDS.. nu twijfel ik wel eens eraan maar vooral ik blijf last houden en af en toe is met een aanval mijn darm echt keihard.
Heeft iemand tips voor mij?
Ik heb al een periode Yakult geprobeerd en verschillende theesoorten van Zonnatura. Ik eet veel vezels zoals donker bruin brood enzo.
2 reactiesReagerenTara18 april 2012 om 12:47Sylvia1 mei 2012 om 21:21Ik heb dat ook gehad! Heb zelfs in het ziekenhuis gelegen van de pijn. Na veel onderzoeken, zelfs een colon onderzoek. Kreeg ik ook de diagnose PDS. Nu ben ik er met een dietist achter gekomen dat ik Lactose intolerant ben. Daar reageren mijn darmen hevig op. Ook op citrus vruchten.
Reageren
Yakult is troep, dat is een yoghurtdrankje met laxeermiddel
Succes!