Zoeken Vraag het forum

Kramp en krampjes, zorgen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Motion

Mijn broer heeft binnen 6 weken 3 maal hevige kramp gehad voor zijn ontlasting en na de ontlasting was de kramp over, alleen nog wat lichte krampjes die ook weer verdwenen. Andere keren gaat hij probleemloos naar het toilet, de ontlasting is normaal en geen bloed. Nu heeft hij gedurende de dag lichte krampjes, soms een aantal uur, soms zijn ze ook helemaal weg. Hij voelt zich verder prima, eet goed, geen gewichtsverlies.

Mijn vraag is als een tumor de ontlasting tegenhoudt veroorzaakt dit kramp, maar is het dan zo dat er de ene keer geen kramp is en de andere keer wel?

Wat zou dit kunnen zijn?

De huisarts vertelde hem dat hij niet verwacht dat het darmkanker is maar er wordt wel een onderzoek gedaan in het ziekenhuis voor de zekerheid. Ik ben er niet gerust op.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

In de meeste gevallen, is het toch een probleem van de darm zelf. Een spastische darm bijvoorbeeld

Reageren
    Motion

Dank voor uw antwoord. Ik zou toch graag willen weten of, als er een tumor zit in je darmen, of je dan elke keer hevige kramp hebt voor normale ontlasting? In dit geval in 6 weken 3 keer kramp of kan er dan ook sprake zijn van een tumor?

Reageren
    John (moderator)

Een tumor in de darmen geeft in de regel dergelijke klachten niet.

Reageren
Reageer op: Kramp en krampjes, zorgen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.