Zeer veel last van aambeien

Halo ik ben 20 jaar en ik heb aambeien ik heb op het internet gelezen dat als er een aambei afknelt dat er dus zeer irriterende brandgevoel kan onstaan en gevoel van ontlasting maar er eigenlijk geen ontlasting is. Ik kan namenlijk niet veel bewegen in mijn dag want heb onlangs een operatie aan men voet gehad. Kan iemand me een oplossing aanbieden want deze irriterende gevoel speelt zich al 4 dagen af 24 u

Reageren

Als je zeker weet dat het aambeien zijn, kun je er een zalf voor gebruiken. Gewoon te koop in de apotheek of bij de drogist. Zorg voor een goede hygiëne, na iedere ontlasting goed wassen met lauw water. Zorg daarnaast dat je ontlasting zacht blijft zodat je niet hoeft te persen.
    Als de klachten niet verbeteren, ga dan naar de huisarts.

Reageren

Blijven deze uitwendige aambeien of kunnen ze door zalf permanente belasting

Reageren

Ik bedoel kunnen ze ook verdwijnen

Reageren

Ze kunnen verdwijnen.

Reageren

Bedankt voor uw hulp ik heb wel last van een branderig gevoel maar het gevoel van een ontlasting dat er dus niet komt is toch wel het lastigste wat is het oorzaak hiervan en is er hier een specefieke zalf om dergelijke om dit te vermideren en of verdIjnen

Reageren

Als er een aambei in de anus zit, kan dat inderdaad een gevoel van aandrang geven.
    Kijk zelf even met een spiegel wat er en waar het zit.

Aambeienzalf bijvoorbeeld Sperti, is gewoon te verkrijgen bij apotheek of drogist. Als het alleen uitwendige aambeien zijn kun je de huisarts om een recept vragen voor Zinksulfaat-vaselinecrème.

Reageren

Ik zit al 5 dagen gebruik te maken vaselinecreme en zachte wc papier en het gebruiken van warm water ik heb dus alles geprobeerd maar de klachten verminderen maar niet is het mogenlijk om de zwellingen te laten krimpen of snijden?

Reageren

Van vaseline crème gaan ze niet weg. Ik heb net 2 andere middelen genoemd.

Operatief verwijderen is een optie maar dan moet je er wel erg veel last van hebben en eerst de zalf proberen. Heb je zelf al gekeken of het aambeien zijn ?

Reageren

Ik weet wel dat ik aambein heb ik heb dit bekeken want ik zie dat ik zwellingen heb die mijn anus volledig afsluit. Waardoor her zeer lastig is om te ontlasten en ik moet dus hard persen waardoor het erger wordt

Reageren

Als het zo erg is, raad ik je aan om naar de huisarts te gaan.
    Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je ontlasting zacht wordt, zodat je niet hard hoeft te persen.

Reageren

Ik denk ook dat ik naar de arts moet gaan want ik heb hier zeer veel last van plus een volledige afsluiting van de anus zorgt voor veel moeilijkheden wel moet ik erbij vermelden dar dit op een zeer korte periode van 8 dagen is gekomen

Reageren

Ik vraag me af of het dan wel en aambei is.
    Ga in ieder geval naar je huisarts. De kan er dan even naar kijken.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Zeer veel last van aambeien

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe