stuitje

hallo,ik heb al een paar jaar last van een abces onder mijn stuitje ,de errste keer had ik helse pijn maar erna viel het mee.in die paar jaar heb ik nog wel last gehad maar na 3 dagen iets te voelen knapte het open.nu sinds 3 dagen terug is het terug beginnen opspelen,erg veel pijn bij het zitten , liggen,ik smeer 1 x per dag trek zalf en pak 2 keer per dag een warm zitbadje,met pijnstillers.mij vraag hoe komt het dat de abces terug komt?na hoeveel dagen knapt hij terug?

Reageren

Dat is moeilijk te zeggen. Maar als een steeds terugkerend abces is, raad ik je dus aan naar je huisarts te gaan.

Reageren

de abces is gesprongen er kwam veel stinkende pus uit.maar ik heb er nog pijn aan,is dat een teken dat er nog pus inzit?kan ik op de abces duwen zodat er meer pus uit komt?mag ik aan de uitgang waar de pus uit komt ontsmetten met alcohol?

Reageren

Je kunt het abces leegdrukken en ontsmetten maar daarmee gaat het nog lang niet weg. Zoals ik al schreef: ga even naar de huisarts. Hij kan je antibacteriële zalf voorschrijven.

Reageren

waar de pus uit is gekomen heb ik nu precies een klein wratje of puist is dit normaal?

Reageren

Ik weet niet hoe het abces er uitzag en ik weet niet hoe het er nu uitziet, maar het zou kunnen. Waarom ga je niet naar de huisarts?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: stuitje

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe