Ik had vorige week een muggenbult die is nu weer weg. Vanochtend werd ik wakker en had ik allemaal bulten op mijn huid. Het begon bij mijn ellebogen, maar nu heb ik het echt overal zitten. Ik en mijn ouders denken dat dit een allergie is maar ik zou niet weten waar ik allergisch voor ben. De bulten zijn redelijk groot en jeuken dus echt verschrikkelijk. Ik ga zometeen met mijn vriendinnen naar het strand om in het zoute water te zwemmen. Dat zuivert, want toen ik waterpokken had, werd het snel minder. Ik durf alleen niet naar de dokter omdat ik geen drank heb gedronken en dus als de dood ben dat ik daar allergisch voor ben, want ik mag geen drank van mijn ouders
Kan iemand mij hierbij helpen!?
Bij voorbaat dank
Is het dit?
http://www.huidinfo.nl/urticari.html
Je kunt gerust naar de dokter gaan hoor.
Zoals je leest is het onmogelijk direkt een oorzaak vast te stellen.
Je krijgt een anti-histamine en je bent ervan af!!
Hoi heb last van deze rode plekken al 2 Maanden ongeveer eerst had ik er maar eentje met heftige jeuk nu meerdere heb zelf op me penis en eikel 4 en rondom tot billen ook vol ermee ben heel bang en weet nu echt niet wat het is dokter zei is schimmel infectie smeer maar zalf maar wil echt weten wat het is kan iemand mij helpen ?!!!!
Groetjes,
Tom kijzer
Dat lijkt niet op een schimmelinfectie. Ga terug naar de huisarts!
Zou ook terug naar de huisarts gaan. Lijkt mogelijk - maar het hoeft niet - op schurft. Jeukt het in de nacht erger?
Totaal niet dodelijk. Wel heel vervelend. Snel de kop indrukken en goed uitleggen dat die bulten uitbreiden. Tip; niet aan de cortisonen crème als ze dat voorschrijven, wat er ook gebeurt
Je huisarts kan het beste bepalen welke creme daar dan voor nodig is.
@John; als het wel schurft is, is het gebruik van corticosteroïden een grote indicator van therapiefalen. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34592030/
Dit heeft mijn infestatie vele malen erger gemaakt door eerst misdiagnose en het bijbehorende voorschrijven van cortisonen. Had dat niet gebeurd, heb ik het sterke idee dat ik er allang van af was geweest.
Tom; géén cortisonen gebruiken dus.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!