Hallo,
Ik heb sinds een maandje last van haaruitval of in ieder geval er komt meer haar uit m'n hoofd vallen dan normaal. Als ik gedoucht heb ligt er een bosje in het putje en als ik daarna mijn haar kamt zit kan ik gewoon plukken uit mijn haar trekken. Ik heb geen kale plekken op mijn hoofd, heb van nature al vrij dun haar dus merk niet veel verschil, maar dat er zo veel uit komt baat mij wel zorgen.
Heb bloed laten prikken, maar alles is goed, wel een kleine vit D te kort, maar neem nu multi vitamine tabletjes. Verder geen idee waar het aan ligt? Ik lees over stress en hormonen, maar heb geen stress.
Iemand hier ervaring mee? Of tips?
Het is op zich normaal dat een mens haar verliest. Tussen 50 -150 per dag... Zolang er geen kale plekken optreden is er eigenlijk niets aan de hand
Omnivit bij de apotheek vrij te verkrijgen heeft mij enorm geholpen 😉
Haaruitval kan diverse oorzaken hebben. Een ontregelde hormoonhuishouding, candida, tekorten aan diverse voedingsstoffen enz. Bloedonderzoek zegt niet zo heel veel over tekorten en bovendien wordt niet op alle voedingsstoffen getest. Voor je algehele gezondheid is het beter om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment.
Eventuele medicatie, inclusief de pil, kan ook klachten geven. Hormonale anticonceptie zorgt voor een verhoogd cortisol in je lichaam.
Soms kan een goed vitamine B-complex helpen. Wat een Multi betreft, beter een van de betere vitaminezaak, die zijn ook wat hoger gedoseerd. Ook even kijken hoeveel vitamine D erin zit. Veel mensen komen ook magnesium tekort. Het beste in een organische verbinding. In een Multi zit maar een klein beetje daarvan en meestal een anorganische verbinding. Zorgen voor de juiste voedingsstoffen kan ook schelen in het dunne haar.
Om goed uit te zoeken waar bij jou het probleem zit kan je nog advies vragen op natuurgeneeskundig gebied of bij de betere vitaminezaak.
Naar aanleiding van mijn vraag hierboven, heb ik nog een vraagje. Wie weet een goede shampoo? Ik weet dat shampoos niet altijd helpen. Maar ik zoek er 1 zonder overbodige troep erin en dat goed is voor haaruitval of het dikker te maken. Ik gebruik andrelon biotine, maar daar zitten ook silliconen en ander troep in. Mijn haar valt overigens nog steeds uit. Ondanks mijn bloed goed is, moet ik van de dokter aanvullend een vit. B complex innemen. Daar ben ik pas 2 weken mee bezig. Het is wel vervelend dat ik niet weet waardoor het komt. Ben overigens ook niet aan de medicijnen of aan de pil, de dokter zei dat het ook een hormonale disbalans kan zijn.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!