prikkende jeuk over gehele lichaam

hallo allemaal,

sinds een jaar of 4 heb ik last van jeukaanvallen. Ik krijg hiervan al last bij minimale transpiratie maar ook na het drinken van iets heets (bijvoorbeeld thee).

de doktoren zijn ten einde raad en ik heb al 10tallen medicijnen voorgeschreven gekregen zoals antihistamina.

ook lichttherapie en behandelingen met Xolair willen niet helpen.

zodra de jeuk opkomt kan ik er niets meer aan vervanderen. Ook een koude douche wil het niet weghalen. Over mijn hele lichaam begint het te jeuken en het lijkt wel alsof er een 1000 kleine naalden in je prikken zoveel pijn doet het.

dit houdt voor ongeveer 2 tot 5 minuten aan waarna het weer weg is.

ik krijg geen rode huid of galbulten ofzo. Het is enkel de jeuk.

verder ben ik al getest op allerlei allergien en heb ik ook al geprobeerd om mijn kleren maar ook mezelf alleen met water te wassen. Dit had geen resultaat.

de jeuk wordt steeds erger en ik zie het niet langer zitten zo. Is er iemand die hetzelfde heeft of iemand die me kan helpen?

hartelijk bedankt alvast!

Roy

Reageren

Is er een uitgebreid bloedonderzoek gedaan naar stofwisselingsziekten?

Je hebt geen andere aandoeningen zoals diabetes?

Heb je veel stress of spanningen?

Reageren

Dank voor je snelle reactie.

er is meerdere malen bloedonderzoek gedaan. Volgens mij niet naar stofwisselingsziekten. Ik heb dit even opgezocht online en ga het zeker aan de dokter navragen.

ik heb geen diabetes. wel heb ik zo nu en dan wat stress en last van spanningen vanwege een eigen bedrijf. Echter merk ik helemaal geen verschil als ik een week of 2 op vakantie ga en dus nergens anders aan denk als aan vakantie.

Reageren

wel heb ik zo nu en dan wat stress en last van spanningen vanwege een eigen bedrijf.      Als ik een week of 2 op vakantie ga en dus nergens anders aan denk als aan vakantie.

Ben je er echt van overtuigd, dat je dan werkelijk niet aan je eigen bedrijf denkt maar uitsluitend en alleen met vakantie bezig bent? Geen telefoontjes, geen zaken, geen problemen over je eigen bedrijf?

Reageren

Sinds een aantal maanden heb ik er ook last van.  Verschrikkelijk intense prikkende jeuk, overal op me lichaam. Weet ook niet wat het is. Ik gebruik wel medicijnen. misschien is het een bijwerking,daarvan.  Wel heb ik een soort van rode vlekken/eilanden op mijn lichaam. Vooral op de borst, schouders en hals.

Reageren

Dan is het wellicht goed om met de klachten naar de huisarts te gaan. Die kan er dan naar kijken...

Reageren

Help ik heb ook last van jeuk al meer dan 3 jaar!
    Ik heb jeuk waar je echt gek van wordt,  tot bloedens toe over mijn hele lichaam!

Krabben, vrijven en kloppen helpen niet, wel afentoe afleiding zoeken in een bezigheid.
    O ja, ik hoop af en toe dat ik griep krijg, dit is het engste moment per jaar dat ik meerdere dagen geen last heb van jeuk.

Ik douche niet te warm <38 graden en niet te lang <10 minuten, heb met tijden wel last van een droge huid meestal door het weer, gebruik alleen zeep om mijn handen te wassen, gebruik eigenlijk ook zelde shampoo en verschoon mijn beddengoed binnen de 10 dagen, en verschoon mijn kleding regelmatig en heb ook al vele verschillende wasmiddelen geprobeerd. pffff

Mijn klachten komen het volgens Google; dicht bij "Discoide eczeem", dit is een chronische aandoening en niet besmettelijk, hier heb je een brandend gevoel bij alsof er duizenden naalden in je prikken wat niet wil stoppen. 100% match.

Waar en wanneer heb ik last:

• Als is mijn broek uit doe als ik naar bed ga, dan krijg ik (iedere dag) een jeuk aanval op mijn onder- en vaak ook bovenbenen, zowel aan voor als achterzijde, meestal ook op mijn buik en billen zie hier dan duizenden rode hele kleine puntjes.
    • Na douce (echt niet te warm (rond de 38 greden is het water) extreme jeuk op mijn rug/buik bij het afdrogen.
    • In bed voor en tijdens mijn slaap, boven armen, hals, nek en borst, en met tijden mijn haren. (word gemiddeld 2x per nacht wakker van de jeuk)
    • Bepaalde periodes per jaar is het extremer, bv bij vries weer of heel warm weer.
    • Als ik nootjes eet lijkt het wel of ik meer jeuk krijg.
    • Heb soms duizenden rode puntjes op en rond mijn buik en borst.

Heb al vele soorten zalven en crème's geprobeerd waaronder Lanettecrème of cortisonezalf/-crème. Maar eigenlijk helpt niets voor langere tijd deze middellen werken meestal enkele uren of niet tot weinig.

WIE HEEFT ER NOG TIPS VOOR MIJ, ik wil van mijn jeuk af!
    Ik wordt gek!

Heb ook al diverse malen gevraagd aan mijn huisarts voor een verwijzing naar een dermatoloog, maar steeds bedenkt mijn huisarts weer wat nieuws om mij niet te verwijzen.......
    HELP me aub.

Reageren

Je moet toch een verwijzing halen voor de dermatoloog en je niet zomaar laten wegsturen bij de huisarts.

Reageren

Dank u wel voor een antwoord,
    Ik zal nogmaals aan de dokter vragen voor een verwijzing naar de Dermatoloog.

Reageren

Hallo ik ben een man van 57 en heb ook last van jeuk over heel mijn lichaam.

Het is 3 jaar geleden begonnen eerst is het net of je door 1000 spelden word gestoken en daarna komt die vreselijke jeuk. Het duurt een kleine kleine 3 tot 5 minuten en dan is het eerst over,maar even later begint op nieuw.

Een paar dingen die ik weet, het gebeurt altijd met inspanning lopen wandelen gras maaien enz, en in de winter heb ik minderlast dan zomers.

Ik ben bij de dokter geweest en in het ziekenhuis en niemand had een oplossing.

Ps wie heeft enig idee wat het kan zijn.

Mvg wf

Reageren

op passen het zijn de en wasmidelen of wasverzachter

hetzelde meegemaakt en bij het zweten

Reageren

Ik krijg ook meer jeuk als het warm is,maar ik heb netelroos...miss iemand van jullie ook en dat jij er nog achter moet komen?

Reageren

Misschien een idee, om eens het alternatieve circuit in te gaan. Zoek een goede homeopatische arts. Die benaderen alles heel anders.

Sterkte ermee

Reageren

Hallo,

De laatste tijd,heb ik vreetbuien gehad van suiker en chocola.Meestal sis avonds,kon er niet aan weerstaan.Twee dagen geleden had ik ook weer zo een snoepavond met gevolg dat ik reeds twee dagen jeuk heb.Spijt achteraf.Nu zit de schrik erin dat ik leverkanker,suikerziekte of een nierziekte heb.Sindsdien ben ik volledig gestopt.Ik durf er mij niet meer aan wagen.Twee dagen is voor mij al lang.Is dit ook al iemand overkomen.Graag de beste tips.Dank u

Reageren

Ja ik zit in het zelfde schuitje ,ben al 3,5 jaar aan het lopen bij de dermatologie.krijg steeds andere medicijnen maar niks helpt, het zomers kan ik niet naar buiten, ik zit ook in de overgang dus bij iedere opvlieger krijg ik ook een aanval, mijn leven wordt er erg beperkt ik baal             Groetjes Sabrina

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: prikkende jeuk over gehele lichaam

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe