Ik heb over mijn hele benen (hier is het het ergst), mijn armen en kaken rare bultjes. Ik denk dat het KP is, omdat het daar best veel mee overeenkomt. Sommige bultjes op mijn benen zijn wat groter en pulk ik dan open. De bovenkant is een hard stukje en daaronder een soort wit spul, het is niet veel maar dat zit meestal vast aan dat harde stukje. Is het openkrabben slecht? Ook vind ik mijn benen superlelijk door dit, en hoeveel lotions ik al heb geprobeerd, niks helpt.
Ook, ik weet niet of dit ermee heeft te maken, heb ik na het douchen ontiegelijke jeuk op mijn benen. Na anderhalf uur gaat dit wel over, maar ik kan dus niet douchen als ik iets belangrijks daarna te doen heb, omdat ik niet kan stoppen met krabben. Mijn huisarts zei dat ik gewoon hele droge benen heb, maar voor zover ik zie valt dat wel mee. Als ik pure vaseline vóór het douchen dik opsmeer, houd dit het water tegen als het ware en valt de jeuk mee. Shampooallergie is het niet, want ik was mijn benen nooit persé met zeep en ik ontwijk het water zoveel mogelijk om de jeuk te voorkomen. Het klinkt heel raar allemaal, maar het is normaal voor mij geworden. Het weerhoud me om te gaan douchen, omdat ik dit heerlijk vind maar gewoon geen jeuk wil. Ik was mezelf met een washandje, ontwijk mijn benen en was mijn haar onder de kraan.
Help me?
Vriendelijke groet
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!