Heftige reactie op water en/of regen?

Ik rende net na buiten om boodschap te halen en krijg ineens rode jeuk en de vlekken.. Verder niks geks gedaan
    Het jeukt als de malle!

Reageren

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen... Het kan een allergische reactie zijn... Als de klachten aanhouden, ga dan even naar de huisarts.

Reageren

Inderdaad bezoek je arts eens. Die reactie op water, kan zomaar door een ander product komen, waarvoor je allergisch bent. Dat hoef je nog niet te weten. Noten bijvoorbeeld.

Reageren

Ik heb er ook sinds 2 jaar last van. Als ik in maart/april naar buiten ging, zat ik helemaal onder. Als ik 5 minuten binnen was, trok het weg maar de jeuk bleef ik houden.

mijn huisarts wist niet wat het was. Toen was ik er naar binnen gelopen toen ik de uitslag nog had. Mocht gelijk langs bij een andere huisarts (mijne was er niet). Zij denkt dat het door een zonenallergie komt. Als het een regenachtige dag was, dan had ik er ook last van. Na diverse medicijnen tegen allergie die niet hielpen, heb ik 10 dagen prednison gekregen. Daarna geen last meer gehad. Als ik er weer last van krijg, vraag ik gelijk weer prednison aan de huisarts

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Heftige reactie op water en/of regen?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe