Zoeken Vraag het forum

Spierpijn hals,nek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Sinds vorige week donderdag heb ik ontzettende spierpijn in m’n nek en hals. Gevoel alsof iemand je steeds bij de keel beet houd. Eerst was ik ook wat benauwd erbij maar dat is nu beter. Sinds vorige week dinsdag een behandeling gehad bij de tandarts met allergische reactie op verdoving. Voelde me vreselijk! Misschien is het een napijn van de stress van toen dat ik helemaal verstijfd ben. Maar liefste leg ik m’n hoofd hele dag neer zodat ik hem niet hoef te tillen. Ben al bij huisarts geweest om te vragen hoe m’n keel eruit ziet en of hij ook verdikte klieren voelt, niet het gevoel. Wat te doen?

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als de klachten blijven aanhouden, ga dan terug naar de huisarts en vraag een verwijzing naar een neuroloog

Reageren
    Anoniem

Ben ook bekend met hyperventilatie. Heeft dat er misschien ook mee te maken? Stress of iets?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou inderdaad ook een mogelijkheid kunnen zijn .

Reageren
    Anoniem

Wat zou een andere mogelijkheid kunnen zijn? Ben verder niet hees ofzo. Wel vaak een gespannen gevoel heb ik in m’n lichaam dus naast spierpijn in hals ontstaat ook spierpijn in kaak en hoofd en oren beetje. Maar vooral die spierpijn in m’n hals alsof die deels verdoofd is ofzo

Reageren
    John (moderator)

Het zou eventueel nog een gevolg van de verdoving kunnen zijn..

Reageren
    Anoniem

Een gevolg van de verdoving ? De verdoving kreeg ik omdat ze tandvlees weg haade vanaf m’n rechter onderkies dat groeide over m’n verstandskies heen. Dus de verdoving kreeg ik rechts achterin tussen m’n boven en onderkaak. Toen natuurlijk een doof gevoel in kaak en keel en deels tong en overal. Echt last van gehad. Vooral woensdag van m’n kies en kaken maar nu vooral m’n hals. Alsof iemand hem steeds beet heeft. Vind het wel wat beangstigend ofzo. Maar wat moet ik doen ?

Reageren
    John (moderator)

Wat je nu verteld klopt dus niet met je eerdere bericht. Daar had je het over een allergische reactie op de verdoving.
    Wat je nu verteld is normaal na een verdoving…[quote]Toen natuurlijk een doof gevoel in kaak en keel en deels tong en overal. [/quote]

Alles bij elkaar denk dat je dus last van stress en angst hebt…hyperventilatie dus.

Reageren
    Anoniem

Is ook moeilijk uit te leggen. Maar gevoel in m’n hals day iemand steeds vast houd is m’n grootste klacht en nekpijn. Maar heb je advies voor dit te ontspannen ofzo of het hyperventilatie te verhelpen?

Reageren
    John (moderator)

Wat je zou kunnen doen is naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen..

Reageren
    Anoniem

Bedankt, ga ik doen! Ben net wakker en voel ik me prima. Ondanks m’n stijve nek maar m’n hals is dan niet zo gespannen en slaap ik aan 1 stuk door. Voel me helemaal ontspannen als ik wakker word maar ben nu al een uur wakker en ga zo met se trein maar begin nu alweer die spanning te voelen. Ga denk ik maar naar de fysio.

Reageren
Reageer op: Spierpijn hals,nek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.