- Vicky30 maart 2017 om 11:03
Goedemorgen,
Heb nu sinds een maand of 2 steeds een spier, zenuw of klier in hals zitten. Ik voel de pijn als ik mijn hoofd beweeg, of als ik er mijn vinger op leg, en ook als ik mijn hoofd gebogen hou en mijn rechterkant van mijn neus ophaal.( gek, rechts ophalen maar links die pijnscheut voelen). Dus het zit links in hals, net onder de kaak en als je wat dieper duwt. Soms is het een dagje weg, maar daarna komt het even hard weer terug.
Heeft dit met mijn hals te maken of wellicht met mijn slechte gebit? omdat ik soms ook de pijnscheut voel tot in mijn kaak en tand. (deze kies waardoor ik het ook voel is ook afgebroken en lichtelijk verkleurd.
Ik heb een zeer slecht gebit en durf nog niet toe te geven aan een kunst gebit. Ben zo bang dat ik hier niet mee om kan gaan en dus hou ik mijn enkele tanden nog maar. Die dus ook erg slecht zijn.
Maar verder voel ik geen pijn aan die kies zelf. Kan zoiets gevaarlijk zijn? 5 april moet ik naar de tandarts, maar ben wat angstig dat een ontsteking naar mijn hoofd (hersenen) kan schieten of naar het hart.
Alvast bedankt
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 maart 2017 om 11:13Het kan een lymfeklier zijn die dus is opgezet door de kies… Dat is geen reden om je zorgen over te maken. Als je naar de tandarts bent geweest gaat dat ook weer weg. Blijf er wel zoveel mogelijk vanaf. Want door er constant aan te voelen raakt de lymfeklier alleen maar meer geïrriteerd.
ReagerenVicky30 maart 2017 om 12:45Dank je wel voor het antwoord. en idd, ik dacht ook aan een lymfefklier, maar omdat deze dieper zit wist ik het niet zeker. inmiddels voel ik tintelingen aan mijn linker zijkant en mijn hoofd die meer pijn doet, maar ik neem een pijnstiller tot 5 april en zal het dan voorleggen aan de tandarts. En moet nu echt maar gaan nadenken over een kunstgebit, hele grote stap, maar ik denk voor mij wel het beste. Deze pijntjes en kwalen van de afgelopen jaren, wil ik niet meer hebben.
Reageren