Te snelle schildklier?

Ik loop al jarenlang met een opstapeling van vreemde klachten.
    Nou hoort bij één van die klachten dat ik 's ochtends ontzettend warm ben. Ik heb het gevoel dat mijn lichaamstemperatuur stijgt in plaatst van daalt.
    Na wat googlen kwam ik erachter dat een hoge temperatuur 's ochtends een teken kan zijn van een te snel werkende schildklier.

Mijn temperatuur was vanmorgen 37,0

de klachten van een te snelle schildklier dit ik heb zijn:
    snelle hartslag
    kortademigheid na/tijdens inspanning
    krachtverlies in spieren
    ik heb het (bijna) altijd warm
    warme vochtige handen
    grote eetlust
    vermoeidheid (ik ben echt compleet uitgeput)

Ik heb trouwens ook moeite met het slikken van pillen. die blijven ter hoogte van de schildklier hangen. kan dit te maken hebben met een vergrote schildklier?

Ik heb daarentegen ook klachten die juist bij een te trage schildklier passen zoals gewichtstoename (meer dan 12 kilo in een jaar) terwijl bij een te snelle schildklier juist een symptoom afvallen is.

Mijn schildklier is al meerdere keren getest, maar ik weet niet welke schildklierhormonen getest zijn. Mijn huisarts zegt dat het mijn schildklier op basis daarvan niet is.

Maar zou het toch kunnen dat ik een te snel werkende schildklier heb?

Reageren

Als er onderzoek is gedaan naar de schildklier, zou dat ongetwijfeld uit de waarden moeten blijken. het is dus niet erg waarschijnlijk dat het de schildklier is.

Met je ochtendtemperatuur is overigens niets mis. Die is dus heel normaal. Ook de overige klachten zijn twijfelachtig als het schildklierproblemen gaat. Het zijn toch vrij algemene klachten die bij meer dingen verschijnen.
    Heb je veel stress en spanningen?
    Doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren

Het komt niet door stress en ook niet door hyperventilatie.
    Ik weet het gewoon echt niet meer. En de huisarts ook niet. Maar ik zit er mooi mee :

Reageren

Dit kunnen wel degelijk schildklierklachten zijn. Vraag naar je TSH en Ft.4 waarden bij de huisarts. De referentiewaarden zeggen niks over de kwaal, de waarden verschillen enorm per persoon en de referentiewaarden zijn richtlijnen. Je moet heel precies uitvinden welke waarden voor jou de goede zijn, waar jij je goed bij voelt. Dat betekent dat je in het begin zeker elke 4 weken bloed moet laten prikken en kijken wat de waarden doen. Succes!

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Te snelle schildklier?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe