Irritatie kleding hals

Hoi allemaal,

Sochtends als ik bv een normaal T-shirt aantrek dan heb ik nergens last van. Echter is het zo dat gedurende de dag ik steeds meer last krijg van dat het shirt irritant zit bij de hals. Ik krijg dan de neiging om het shirt uit te rekken zodat het niet meer straks zit. Kom ik er niet aan dan bouwt de spanning zich op en kan ik alleen nog maar denken aan de plek zelf. Als in dat het irritant zit. Je kan het vergelijken met jeuken maar dat je er dan niet aan mag zitten.
    Op internet kan ik niemand vinden die mijn ervaring deelt, is dit iets psychologisch wellicht?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groet
    Arjan

Reageren

Het zou psychologisch kunnen zijn...maar dat is moeilijk te zeggen.
    Heb je het bij alle T-shirts of ook bij andere kleding?

Reageren

Op alle kleding

Reageren

Ik denk dat het dan toch meer een psychologisch aspect is dan een lichamelijk probleem. Tenzij er een huidirritatie te zien zou zijn.

Reageren

ik heb hetzelfde probleem als ik probeer te slapen. ik kan er dan niet tegen als er iets in mijn nek zit zoals een tshit hals of een hoodie hals of mijn haar of een kussen en soms zelfs de deken. dit word de laatste tijd steeds erger en ik kan er soms zelfs niet meer door slapen. ik wil hier ook graag een oplossing voor.

Reageren

Hier ook dit zelfde probleem. T shirts zijn heel irritant rond de hals en zitten niet lekker. Zoals Arjan heb ik de neiging om de hals van de shirts open te rekken dat ze zeker niet meer tegen m’n hals aankomen. Het is om gek te worden.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Irritatie kleding hals

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe