- Opgezettelymfeklieren NL5 april 2016 om 19:22
Oke, het spijt me dit is mijn second opinion, ik wil gewoon praten met mensen om mijn angst voor mijn gezondheid makkelijker te maken. Ik maak me zeer ernstige zorgen over de opgezwollen lymfeklieren die ik ervaar. Ik ben gewoon bang dat het iets ernstigs is zoals kanker / lymfoom.
Ik heb last van lymfeklieren in mijn nek / hals aan beide kanten, de dokter zei dat de bulten lymfeklieren of een cyste waren, maar ik heb er 2-3 aan elke kant. Ik heb bloedonderzoeken laten uitvoeren en ze kwamen allemaal met goede uitleg terug wat me wel minder angstig heeft gemaakt.
Wat ik zou willen weten is of ik me echt geen zorgen hoef te maken? Ik ben zorgwekkend als een gek, elk symptoom dat ik in Google zoek zegt absoluut.
Is lymfeklierkanker of iets dergelijks mogelijk? De mijne bewegen en ik krijg een beetje een prikkelend gevoel van ze. Ik weet niet of mijn angst de pijn veroorzaakt of dat er ook daadwerkelijk iets aan de hand is.
Kan iemand mij helpen aub. Ik ben een erg ongerust meisje. xx
Opgezettelymfeklieren NL1 reactieReagerenJohn (moderator)
5 april 2016 om 19:52Lymfeklieren zijn geen reden om ongerust over te zijn. Ze zijn onderdeel van het afweersysteem van het lichaam.
Er moet naar gekeken worden als ze plotseling erg groot worden, heel erg hard zijn en erg pijnlijk. Dan kan zo’n lymfeklier ontstoken zijn. Maar ook dat is verder niet ernstig.
Als je er echter voortdurend aan zit te voelen en te friemelen, kunnen geïrriteerd raken. Dan krijg je er meer last van.
Reageren