2 weken geleden ben ik bij de huisarts geweest omdat ik me zorgen maakte om een bult in mijn nek, echt een harde knikker die geen pijn doet. Inmiddels kwam er een tweede zelfde soort bult aan de andere kant van m’n nek en voelde ik me gerust gesteld. Mijn vader is overleden aan kanker want met een bult begon, in zijn hals. Maar twee dezelfde bultjes zou wel apart zijn dus stelde het me gerust.
Huisarts bevestigde dat het waarschijnlijk opgezette lymfeklieren waren gezien de plek, de ene kant was wel fors groot maar geen zorgen. Ik was telkens duizelig en moe, maar moe is voor mij vrij normaal. Duizelig schoven we samen af op het weer en de combinatie dat ik was wezen plasma doneren de week ervoor tijdens de warmte.
Terug komen als de bultjes groeien of na 4 weken nog zo groot zijn.
We zijn nu ruim 2 weken verder, links wisselt het heel erg soms is hij kleiner, maar een dag later kan hij zo weer groot zijn. Rechts blijft hij klein.
Ik vraag me af wat de reden zou zijn dat een lymfeklier telkens opzet, en dat per dag echt heel anders kan zijn.
Iemand een idee?
Ps. Niet dat ik er de hele dag aan zit te voelen hoor;) maar merk het verschil in grote op met bijv mijn haren doen of als ik op m’n kussen lig. Als het groter is, lig ik gewoon net niet lekker ofzo. Al doet het geen pijn.
Een lymfeklier kan opzetten door een infectie. Als de infectie dan voorbij is kan d lymfklier echter noch weken/maanden aanwezig blijven