- Anoniem4 maart 2016 om 10:49
Ruim 4 weken geleden heb ik last gekregen van een bult op mijn achterhoofd die erg pijnlijk was terwijl ik me niet had gestoten of iets dergelijks, waarschijnlijk was dit een verstopte talgklier of i.d. waarvan de pijn na 5 dagen weg was, dus hiervoor ben ik niet meer naar de h.a. geweest.
Een dag of 2 nadat de de bult op mijn achterhoofd was verschenen merkte ik een bultje in mijn nek op, ik dacht dit is vast een lymfeklier die is opgezet vanwege de talgklier. Deze lymfeklier is echter zo’n vier weken later nog steeds opgezet, terwijl de bult op mijn achterhoofd al zo goed als verdwenen is.
Voor mijn gevoel is de opgezette lymfeklier alleen maar groter geworden, dus ik ben vanochtend toch maar naar de huisarts geweest, omdat het mij niet goed leek dat een lymfeklier al 4 weken lang opgezet is.
De huisarts zei dus dat het normaal was dat de lymfeklier opgezet was, omdat er een puistje in mijn hals zat. Ik vind dit een beetje een raar verhaal, al helemaal omdat dat puistje er nog maar een paar dagen zit en de klier al weken opgezet is.
De h.a. zei dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat het vanzelf wel weg zal gaan, al kan het nog weken duren. Ik maak me nog steeds wel wat zorgen of het geen lymfoom is. Moet ik me zorgen maken of heeft de huisarts gelijk?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 maart 2016 om 11:55Ik denk dat je huisarts gelijk heeft. Eerst het talgkliertje en daarna de puist..Dan kan een lymfeklier best wel opzetten. En het kan wel even duren voordat ze weer weggaat.
Reageren