Zoeken Vraag het forum

Opgezette lymfeklier

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Matt

Hallo,

2 maanden geleden ben ik erg ziek geweest (3 weken griep/koorts), daarna was gelijk een opgezette lymfeklier voelbaar in mijn nek (kleine erwt, voelt als rubber/beweeglijk).

Ik ben daarmee naar de huisarts geweest, ik heb toen een echo van de lymfen in mijn nek gehad, daar kwam niets geks uit, tevens heb ik een bloedonderzoek gehad, daarbij vielen de leukocyten (3,7, moet in de range van 4-11 zijn) en de monocyten (0,20, moet in de range van 0,30-0,90 zijn).

Volgende week heb ik een 2e bloedonderzoek staan, maar de lymfeklier is nog steeds aanwezig.

Het lastige is dat ik ook sinds november dagelijks Lamotrigine (lamictal) slik voor mijn epilepsie, hier kan als bijwerking ook opgezette lymfeklieren optreden (zelden), ik heb in overleg met mijn neuroloog al 25 MG afgebouwd kijken wat dat zou doen, maar helaas dat heeft niet geholpen.

Ik maak mij best zorgen over de opgezette lymfeklier. Alhoewel ik niet last heb van nachtzweten e.d. alleen heb ik snel last van spierpijn, en al een tijdje van onderrugpijn.

3 reacties
    Reageren
    Suus

Nadat je ziek geweest bent,kan een lymfeklier wel weken,soms maanden aanwezig zijn.
    Zeker als je er regelmatig aan voelt om te kijken of hij er nog zit.
    Ga voor je spier en rugklachten eens naar een fysiotherapeut

Reageren
    Matt

Zo dat wist ik niet, wat kan de verklaring zijn voor de wat lage witte bloedcellen? Ook de infectie? Ik lees overal over Hodgekin of iets dergelijks..

Reageren
    John (moderator)

Dat kan dan inderdaad een gevolg van de infectie zijn

Reageren
Reageer op: Opgezette lymfeklier
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.