- Marten19 juli 2018 om 00:41
Hallo lieve mensen,
Ik heb nu twee en halve weken last van een opgezette lymfeklier in mijn hals (laag) rechterzijde ongeveer net niet op ademsappel hoogte.
Deze was de eerste drie dagen goedzichtbaar maar algauw trok het weer weg. Nu is deze vrij klein maar nog steeds niet terug in zijn originele staat. Nu had ik in het begin van dit jaar al een opgezette lymfeklier onder mijn oor en die was ook na iets langer dan drie weken weg.
Nu Google ik wat rond en had ik al contact opgezocht met mijn huisarts de assistente adviseerde mij het af te wachten tot deze donderdag (morgen)
Indien het dan nog niet over zou zijn moest ik het even laten nakijken.
Maar ik nu ben ik toch een beetje bezorgt. Nu las ik allemaal symptomen, extreme vermoeidheid en of veel zweten Hodgkins zou kunnen zijn. Nu heb ik al jaren een slaapstoornis en kan ik overdag wel eens gapen maar extreme vermoeidheid ken ik niet.
En zweten, tja mijn oksels worden erg snel nat, dit is een kwaal die ik altijd al heb gehad van jongs af aan ( ik ben nu 28) maar anders dan ervaar ik niets vreemds alleen bij extreme temperaturen, maar dat heeft iedereen wel, lijkt mij?
Verder voel ik mij prima, ik ben niet slapjes, griepig en of verkouden. Wel heb ik de laatste tijd veel last van een verstopte neus in bed en ben ik twee keer wakker geworden met oud bloed in mijn rechter neusgat, dat zelfs mijn keel in gleed, ook ervaar ik soms spontane reuk veranderingen en kon spontaan alles ineens vies ruiken en smaken. Verder lijkt het als of ik meer slijm produceer dan normaal en blijft het van uit mijn neus de keel ik glijden en ik krijg ik het niet altijd makkelijk weg.
Ik ben wel iemand die altijd met zijn mond open slaapt vanwegen een verstopte neus tijdens het slapen.
Verder kan ik gene vreemde of gekke dingen bedenken of onder vinden.
Wel heb ik al jaren last van tandvlees ontstekingen en af en toe eens een sfeertje in mijn mond hoeken.
Zou dit een reden kunnen zijn?
Ook moet ik toegeven dat ik veel aan mijn klieren zitten, iedere keer weer controleren of er veranderingen zijn of het krimpt of niet.
De zwelling is hard, beweegbaar en doet absoluut geen pijn.
Nu kan ik blijven speuren op Google en van het erge uitgaan.
Maar wellicht kan ik hier een duidelijker antwoord vinden of ervaringen van anderen.
1 reactieReagerenMarten19 juli 2018 om 00:44Wellicht is het ook van belang om te weten, dat ik erg veel stress heb en soms zelfs paniekaanvallen kan hebben al enkele jaren lang, nu lijkt mij dit nirt het geval maar er is mij eens verteld dat dit het immuunsysteem kan beïnvloeden.
Reageren