Zoeken Vraag het forum

Opgezette lymfeklieren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Bij mij (vrouw 24 jaar) zijn bij het maken van een MRI scan vergrote lymfeklieren ontdekt in de hals en rondom de amandelen, kno-arts die deze scan had aangevraagd heeft mij doorverwezen naar de internist voor verder onderzoek, uitsluiten van lymfoom schreef ze in de overdracht. Volgens de radioloog waren het fors vergrote lymfeklieren.
    Bij de internist geweest, deze heeft bloedonderzoek en een echo van de hals laten maken, bloedonderzoek toonde geen afwijkingen, op de echo waren geen grote lymfeklieren te zien (MRI wel?)
    Na 3 weken controle bij de internist, nu is er ook een hematoloog bij. Inmiddels is er een voelbare lymfeklier bij gekomen, laag links in de hals.
    Lymfeklieren voelen volgens de artsen niet verdacht aan. Om toch zekerheid te krijgen over de verdere staat van mijn gezondheid wordt er een longfoto en een echo van de bovenbuik (met name de milt) en een bloedonderzoek aangevraagd.
    Uitslagen hiervan zijn goed, geen vergrote lymfeklieren elders in het lichaam te zien.
    Conclusie arts: reactieve lymfeklieren.
    In mijn rechterlies voel ik sinds kort hele kleine bultjes, dit is nog niet bekend bij de arts.
    Over 2 maanden controle bij de internist, tot die tijd moet ik zelf controle houden op de klieren en in de gaten houden dat ik geen ziekteverschijnselen krijg.

Zijn er mensen met een soort van hetzelde verhaal, adviezen….

Reageer op: Opgezette lymfeklieren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.