- Anoniem4 mei 2016 om 18:24
Hallo,
Bij mij (vrouw 24 jaar) zijn bij het maken van een MRI scan vergrote lymfeklieren ontdekt in de hals en rondom de amandelen, kno-arts die deze scan had aangevraagd heeft mij doorverwezen naar de internist voor verder onderzoek, uitsluiten van lymfoom schreef ze in de overdracht. Volgens de radioloog waren het fors vergrote lymfeklieren.
Bij de internist geweest, deze heeft bloedonderzoek en een echo van de hals laten maken, bloedonderzoek toonde geen afwijkingen, op de echo waren geen grote lymfeklieren te zien (MRI wel?)
Na 3 weken controle bij de internist, nu is er ook een hematoloog bij. Inmiddels is er een voelbare lymfeklier bij gekomen, laag links in de hals.
Lymfeklieren voelen volgens de artsen niet verdacht aan. Om toch zekerheid te krijgen over de verdere staat van mijn gezondheid wordt er een longfoto en een echo van de bovenbuik (met name de milt) en een bloedonderzoek aangevraagd.
Uitslagen hiervan zijn goed, geen vergrote lymfeklieren elders in het lichaam te zien.
Conclusie arts: reactieve lymfeklieren.
In mijn rechterlies voel ik sinds kort hele kleine bultjes, dit is nog niet bekend bij de arts.
Over 2 maanden controle bij de internist, tot die tijd moet ik zelf controle houden op de klieren en in de gaten houden dat ik geen ziekteverschijnselen krijg.Zijn er mensen met een soort van hetzelde verhaal, adviezen….