Zoeken Vraag het forum

Wat vind jij van de nieuwe website van Dokter.nl?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Team Dokter.nl

Het forum en de community vormen al jarenlang de basis van Dokter.nl. Hier worden vragen gesteld, ervaringen gedeeld en helpen mensen elkaar met hun gezondheidsvragen. Vaak juist over onderwerpen waar je niet makkelijk over praat. Dat maakt Dokter.nl met meer dan 600.000 forumreacties waardevol. Daarom vernieuwen we de website, met het forum nog centraler dan voorheen.

Nieuw design
    Het forum en de community vormen al jarenlang de basis van Dokter.nl. Hier worden vragen gesteld, ervaringen gedeeld en helpen mensen elkaar met hun gezondheidsvragen. Vaak juist over onderwerpen waar je niet makkelijk over praat. Dat maakt Dokter.nl waardevol. Daarom vernieuwen we de website, met het forum nog centraler dan voorheen.

Webdesigner Marc Kuiper: “Dokter.nl is het startpunt van ieders gezondheidsvraag. Daarom hebben we de website zo ingericht dat alles beter op elkaar aansluit en je sneller je weg vindt.”

Wat vind jij van de nieuwe website van Dokter.nl?
    De community staat voor ons centraal, daarom horen we graag wat jullie ervan vinden.

AI voor jou

We introduceren een AI-chat waarmee je kunt praten over je gezondheid en antwoord krijgt op je medische vragen. We vinden het belangrijk dat je betrouwbare informatie krijgt. Daarom is de chat zo ingericht dat antwoorden gebaseerd zijn op betrouwbare, wetenschappelijke en medisch verantwoorde bronnen. Vanuit de chat zie je direct welke forumdraadjes en artikelen voor jou relevant zijn. Zo brengen we technologie en de community dichter bij elkaar.

Wat vind jij?
    We zijn benieuwd hoe jij de nieuwe website ervaart. Laat je feedback achter in het forumdraadje en help ons om de gezondheidscommunity van Dokter.nl verder te verbeteren.

13 reacties
    Reageren
    Veertje

Ik mis het dat je kunt zien in het overzicht wanneer het laatste bericht in een bepaald topic is geschreven

Reageren
    barth

Ik zie ook dat in de forumrubrieken de topics nu op datum van de start van het topic gesorteerd zijn, in plaats van de datum van de laatste reactie in het topic. (zoals het was in het oude forum). Is die sortering bewust zo veranderd?? Met een motivatie om dat voortaan zo te sorteren?
    Ik merk ook dat dit nieuwe forum regelmatig heel traag reageert, (of soms helemaal niet reageert) als je in de forumrubrieken naar oudere topics zoekt. of naar topics die al langer lopen maar nog steeds actief zijn.

Reageren
    Peter (huisarts)

We zijn , na de venieuwing van de site met alle dingen bezig om ze te optimaliseren.
    “Sorry voor het ongemak”..

Reageren
    Judith

Ik was dagelijkse bezoeker, las alles en gaf antwoord waar ik kon. Het nieuwe forum vind ik onleesbaar, het is onduidelijk in welke onderwerpen nieuwe topics zijn of nieuwe reacties.
    Sinds de release van het nieuwe forum scroll ik wat, open een onderwerp en kom dan tot de conclusie dat er niets nieuws is gepost. Dit doe ik 2-3 keer en dan ben ik er klaar mee.
    Ik hoop echt dat het forum weer gebruiksvriendelijker gaat worden

Reageren
    Team Dokter.nl

@Barth we gaan naar je opmerkingen kijken & gaan dit binnenkort implementeren.

@Judith Op de pagina https://www.dokter.nl/forum/ is een sectie met recente topics toegevoegd & op https://www.dokter.nl/forum/laatste-berichten/ kan je vanaf nu alle topics zien.

Reageren
    Team Dokter.nl

@Barth De wijziging is doorgevoerd, de meest recente reacties + onderwerpen worden nu getoond. Daarnaast is er ook een filter toegevoegd voor de laatste reactie.

Reageren
    barth

Ik zie het helaas nog niet Peter.

ik kreeg halverwege juni emails van nieuwe reacties in het topic “enorm veel hartoverslagen”. Het was een langlopend topic, indertijd gestart door Laura op 25 november 2016 om 12:49, maar waarin nog steeds vaak gereageerd werd. Het topic telt maar liefst 1463 reacties en is verdeeld over 98 paginas. De laatste reactie die ik zie is van Jacolien en gepost op 15 juni 2026 15:33 (Dus een recente reactie).
    Maar ik heb sinds de vernieuwing dus moeite om het topic op het forum terug te vinden. Ik zie het topic alleen via de email.
    De bovenste post van die pagina herken ik als een reactie van mezelf. Maar dan zonder dat mijn naam erbij vermeld wordt! Ik zie dat dat iets is bij de bovenste post op elke nieuwe pagina in topic met meer pagina’s. Dat dan de naam ontbreekt van degene die die reactie geschreven heeft. wat te zien is is alleen de naam van de topicstarter en de naam van de moderator.

Reageren
    barth

Overigens wel een goede ervaring met de nieuw AI vragen beantwoording. Die ging uitgebreid in op een vraag van me.

Reageren
    Peter (huisarts)

we trainen ‘m…

Reageren
    barth

Ik zie de verandering sinds vorige keer dat ik hier was. De sortering klopt nu, en het topic waar ik het hierboven over had is nu weer wel zichtbaar. Ik zie dat er nu zelfs de keuze is uit 3 sorteringen, en vind ik een aangename verrassing. Dank!

Wat nu m.i. nog wel een bug is is het ontbreken van de naam van de auteur van de reactie bij de bovenste post op elke nieuwe pagina in een langlopend topic.

P.S. Zie mijn opmerkingen als,,, Feed Back.

En O ja. De AI is goed getrained! 😉

Reageren
    Team Dokter.nl

Graag gedaan! We gaan nog kijken naar de naam van de auteur, dit is nu inderdaad de naam van de topic starter.

Ja inderdaad zo zien we het ook, als feedback om het platform te verbeteren.

Reageren
    barth

Soms wordt het posten van een reactie tegengehouden met de foutmelding:
    “Error: Are you sure you wanted to do that?”

Groet, barth

Reageren
    Peter (huisarts)

=doorgegeven aan onze informaticus!

Reageren
Reageer op: Wat vind jij van de nieuwe website van Dokter.nl?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.