- Anoniempje10 maart 2013 om 22:23
Hallo
ik ben een meisje van 14
en ben sinds me 13de tot nu toe 3x wakker geworden
met bonkende hoofdpijn toen ik uit bed stapte kon ik niet staan zonder om te vallen van de duizeligheid.later toen ik naar de keuken liep om paracetamol in te nemen viel ik half flauw op het aanrecht.ik had alleen last van mijn hoofd. rond de middag 4uur werd het al wat minder en voor de avond naderde voelde ik me weer normaal.
Ik heb dit nog nooit in mijn leven gehad dus ik schrok er wel van7 reactiesReagerenelke10 maart 2013 om 23:16Hallo,
Heb je al over de mogelijkheid gedacht van migraine? Ik sta soms op met barstende, kloppende hoofdpijn en kan me dan niet rechthouden,geen geluid en licht verdragen en enkel slapen is n manier om de uren met pijn sneller voorbij te laten gaan. Bij mij zijn de aanvallen vrij lang, maar er zijn natuurlijk ook minder zware migraine-aanvallen die na een paar uur rusten of zo wegzakken… t Voelt dan inderdaad wel vreemd,zeker zo de eerste keren als je niet weet wat het juist is!Had je op die momenten het ergens moeilijk mee, of was er veel stress, spanning vb examens want dit is vaak een aanleiding tot migraine
Hoop dat je er een antwoord voor vindt en dat t niet meer gebeurt!
ReagerenQuote11 maart 2013 om 15:06Mijn kind heeft hoofdpijn
http://www.thuisarts.nl/hoofdpijn/mijn-kind-heeft-hoofdpijnHoofdpijn
http://www.thuisarts.nl/hoofdpijnMigraine
Reageren
http://www.thuisarts.nl/migraineLola11 maart 2013 om 15:07Zet ‘s-nachts je raam op een kiertje. Regelmatig ventileren. Misschien is het te warm in je slaapkamer.
ReagerenAnoniempje13 maart 2013 om 18:44@elke
Reageren
ik ben bang dat het migraine zou kunnen zijn.
had 3weken terug overdag of s’middags onverwacht hoofdpijn het bonkte ook en sliep daarom ook vroeg om er vanaf te zijn, ik kon ook moeilijk leren.
vanochtend voelde ik me goed maar zodra ik ging ontbijten begon ik hoofdpijn te krijgen aan mijn rechter hoofd helft en m’n rechter oog deed kort daarna ook pijn ik begon soort lichtflitsen (bv.wanneer iemand naast je staat met een zaklamp schijnend in je ooghoeken) vanuit mijn ooghoeken te zien en er sprongen steeds lichte kleuren voor mijn ogen, dit heb ik dus nooit eerder gehad. op weg naar school verdwenen de kleuren maar had wel nog steeds dat bonkende en prikkende pijn. ik voel me meestal dan vermoeid en heb geen zin in leren.kan dit effect hebben op mijn school? wat kort na mijn 3de slaapaanvalhoofdpijn leek het alsof ik met school behoorlijk achter liep ik snapte dingen die ik eerder wel begreep niet meer enss.. en moet ik hiermee naar mijn huisarts? Dat met raam open slapen werkt wel maar soms heb ik ze gewoon midden op de dag die aanvallen.. tenminste als ik migraine hebAnoniempje13 maart 2013 om 20:16Heb gekeken naar de symptomen en ik kom er net achter dat bijna alles symptomen by migraine overeenkomt met wat er met mij gebeurde.
Reageren
Hartelijk bedankt voor de linkAnoniempje16 maart 2013 om 07:53krijg ik hier uberhaupt nog antwoord op mn vraag?
ReagerenMeike18 maart 2013 om 13:17Nou, als je vermoedt dat het migraine is, kun je met deze informatie naar de huisarts zodat hij je verder kan helpen.
Succes
Reageren