Zoeken Vraag het forum

Vreselijk hoofdpijn na wakker worden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje

Hallo
    ik ben een meisje van 14
    en ben sinds me 13de tot nu toe 3x wakker geworden
    met bonkende hoofdpijn toen ik uit bed stapte kon ik niet staan zonder om te vallen van de duizeligheid.later toen ik naar de keuken liep om paracetamol in te nemen viel ik half flauw op het aanrecht.ik had alleen last van mijn hoofd. rond de middag 4uur werd het al wat minder en voor de avond naderde voelde ik me weer normaal.
    Ik heb dit nog nooit in mijn leven gehad dus ik schrok er wel van

7 reacties
    Reageren
    elke

Hallo,
    Heb je al over de mogelijkheid gedacht van migraine? Ik sta soms op met barstende, kloppende hoofdpijn en kan me dan niet rechthouden,geen geluid en licht verdragen en enkel slapen is n manier om de uren met pijn sneller voorbij te laten gaan. Bij mij zijn de aanvallen vrij lang, maar er zijn natuurlijk ook minder zware migraine-aanvallen die na een paar uur rusten of zo wegzakken… t Voelt dan inderdaad wel vreemd,zeker zo de eerste keren als je niet weet wat het juist is!

Had je op die momenten het ergens moeilijk mee, of was er veel stress, spanning vb examens want dit is vaak een aanleiding tot migraine

Hoop dat je er een antwoord voor vindt en dat t niet meer gebeurt!

Reageren
    Lola

Zet ‘s-nachts je raam op een kiertje. Regelmatig ventileren. Misschien is het te warm in je slaapkamer.

Reageren
    Anoniempje

@elke
    ik ben bang dat het migraine zou kunnen zijn.
    had 3weken terug overdag of s’middags onverwacht hoofdpijn het bonkte ook en sliep daarom ook vroeg om er vanaf te zijn, ik kon ook moeilijk leren.
    vanochtend voelde ik me goed maar zodra ik ging ontbijten begon ik hoofdpijn te krijgen aan mijn rechter hoofd helft en m’n rechter oog deed kort daarna ook pijn ik begon soort lichtflitsen (bv.wanneer iemand naast je staat met een zaklamp schijnend in je ooghoeken) vanuit mijn ooghoeken te zien en er sprongen steeds lichte kleuren voor mijn ogen, dit heb ik dus nooit eerder gehad. op weg naar school verdwenen de kleuren maar had wel nog steeds dat bonkende en prikkende pijn. ik voel me meestal dan vermoeid en heb geen zin in leren.kan dit effect hebben op mijn school? wat kort na mijn 3de slaapaanvalhoofdpijn leek het alsof ik met school behoorlijk achter liep ik snapte dingen die ik eerder wel begreep niet meer enss.. en moet ik hiermee naar mijn huisarts? Dat met raam open slapen werkt wel maar soms heb ik ze gewoon midden op de dag die aanvallen.. tenminste als ik migraine heb

Reageren
    Anoniempje

Heb gekeken naar de symptomen en ik kom er net achter dat bijna alles symptomen by migraine overeenkomt met wat er met mij gebeurde.
    Hartelijk bedankt voor de link

Reageren
    Anoniempje

krijg ik hier uberhaupt nog antwoord op mn vraag?

Reageren
    Meike

Nou, als je vermoedt dat het migraine is, kun je met deze informatie naar de huisarts zodat hij je verder kan helpen.

Succes

Reageren
Reageer op: Vreselijk hoofdpijn na wakker worden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.