- Sanne8 januari 2012 om 12:36
Hallo,
Ik heb al een hele tijd ’s avonds last van hoofdpijn achter mijn linker oog. Het is stekend/drukkend en ik ben daarvoor ook naar de dokter geweest, en die denkt dat het migraine is. Om er zeker van te zijn gaf hij mij maxalt meegegeven, en als het zou werken zou ik waarschijnlijk migraine hebben. Ik heb het 2 keer gebruikt, waarvan het de ene keer niet werkte en de tweede keer wel. In de bijsluiter staat dat als het na 2 uur nog niet werkt, ik een tweede zou moeten nemen, maar ik ben pas 13 en het is eigenlijk nog niet geschikt voor mij dus dat doe ik niet. Ik ben daarom een beetje bang dat het iets anders is, ook omdat ik de ochtend na een aanval ook last heb van mijn oog als ik zeg maar ver naar boven, onder, rechts of links kijk (dit heb ik dan niet met het andere oog). Ook heb ik veel symptomen van migraine niet: flitsen/schitteringen, last van licht/geluid.
Heeft iemand anders ook hetzelfde probleem?
Sanne
9 reactiesReagerenSanne8 januari 2012 om 12:45Oeps, vergeten: Ik heb het ongeveer 1 keer in de 3 dagen. Het beïnvloed dus ook school enzo, dus ik ben er na jaren inmiddels echt wel klaar mee.
ReagerenMC15 januari 2012 om 12:47Beste Sanne,
Ervaar je ook prikkelingen en tintelingen en steken in en om je oog?
Reageren
Trekt het ook achter je oor langs naar je nek?Sanne21 augustus 2012 om 12:26Oeps oeps oeps, ik was dit helemaal vergeten! Maargoed, inmiddels is het bekend dat het clusterhoofdpijn heb. Inmiddels komt de periode waarin het vorige keer zo erg was weer dicht bij en ik merk dus ook dat mijn oog weer meer zeer gaat doen… maargoed, toch bedankt!
ReagerenAnoniem121 augustus 2012 om 15:27Lees ook:
Clusterhoofdpijn:
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Hoofd-hals-schouders/24466-clusterhoofdpijn.htmlMC31 augustus 2012 om 13:34Beste Sanne,
Wat vervelend voor je dat het cluster is. Ik herken mij in jouw symptomen…
Hoe wordt jij ervoor behandeld?Hoor graag van je.
ReagerenSanne11 september 2012 om 16:03Ik word er niet voor behandeld, ik heb wel pilletjes maar die helpen niet echt goed. Alleen met paracetamol erbij geeft het soms wat verlichting. Meestal komt het opzetten rond 15/16 uur, zet het door om 19 uur en word het weer minder om 23/00 uur. Dus dan zit ik het eigenlijk wel uit, wat natuurlijk niet echt fijn is. Ik heb eind van mijn vorige periode (eind 2011) neusspray gekregen, maar daarna heb ik geen heftige aanvallen gehad. Dus die moet ik nog een keer gebruiken.
Ik heb trouwens gisteravond weer een heftige aanval gehad…
groet, en sorry dat ik weer een tijd niet reageerde (A)
ReagerenMC13 september 2012 om 19:26Beste Sanne,
Bedankt voor je reactie. Ervaar jij voor, tijdens of na een aanval ook prikkelingen, tintelingen en een rare doffe druk in je gezicht?
groet en beterschap
ReagerenSanne13 september 2012 om 19:54Nee, dat heb ik niet. Het begint gewoon met drukkend gevoel achter mijn oog wat steeds ‘scherper’ word.
Ik ben trouwens ergens achter gekomen: bij clusterhoofdpijn word je pupil kleiner…. Bij mij word mijn pupil groter. Strange.
ReagerenKiwinasje24 september 2012 om 13:40Hee Sanne,
Rond jouw leeftijd had ik dezelfde symptomen als jouw. Nu enkele jaren later weet ik dat het clusterhoofdpijn is en is het alleen maar in sterkte toegenomen. Wat mij in lichte periodes nog wel eens helpt is het nemen van diclofenac 50mg wanneer ik de voortekenen van een aanval voel aankomen. Iets wat totaal niet schadelijk is en goed helpt in meeste gevallen, is pure zuurstof (je kunt via je dokter of neuroloog dit voorgeschreven krijgen). Vooral als je aanvallen savonds krijgt en je toch thuis bent en niet op school, kan dit een makkelijke verlichting geven. Als je echt extreem pijn gaat krijgen zou ik als ik jouw was eens gaan overleggen met de dokter over immigran injecties. Dit helpt met maximaal een kwartier. Maar als dit niet nodig is, is dat natuurlijk alleen maar beter.
Groetjes en hoop dat je hier wat aan hebt!
Reageren