- Anoniem14 januari 2015 om 14:12
Hallo!
Ik heb oogmigraine, ik heb het overlaatst ontdekt op school terwijl ik achter een computer zat voor een oefening. Mijn gezichtsvermogen verminderde en er ontstond een grote “blinde” vlek bij beide ogen, ik kon de hele rechterooghoek niet meer zien. Het was ook gepaard met hoofdpijn. Na een uurtje was het allemaal verdwenen. Ik paniekeerde wel een beetje omdat ik nog niet wist wat er gebeurde, wat het waarschijnlijk erger maakte. Bij het EHBO van de school zijden ze dat het een oogmigraine aanval was. Nu heb ik er een paar vragen over.
1. Is dit te genezen, zit ik er voor altijd mee opgescheept?
2. Kan ik iets doen om de aanval te “remmen” als het opnieuw gebeurt?
3. Is dit ernstig?Ook nu nog, ongeveer 4 uur na de aanval, heb ik nog altijd lichte “nahoofdpijn”.
Ik hoop de antwoorden snel te weten, zoniet, zal ik eens een bezoekje doen bij de dokter 🙂Alvast bedankt!
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 januari 2015 om 17:40Het is moeilijk om daar antwoord op te geven, dat verloopt namelijk niet bij iedereen hetzelfde. Ik denk wel dat je er goed aan doet om met de klachten naar je huisarts te gaan.
Reagerengerti18 november 2018 om 09:48Ik heb precies hetzelfde stres kan een oorzaak zijn
Reageren