Zoeken Vraag het forum

Hevige pijn in schouder

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Shift

Hallo,

Ik ben een meisje van 17 jaar en heb schouder klachten.
    Sinds vanmorgen heb ik een hevige pijn in mijn rechterschouder. Ik werd er mee wakker met het uur word de pijn erger. Ik weet niet precies hoe ik deze pijn kan omschrijven, maar ik zal het proberen. Ik heb steken en het voelt alsof er druk op staat.

Vanmorgen viel de pijn nog wel mee, maar het word steeds erger. Het ene moment is het ook pijnlijker dan het andere moment. Ik heb er vanmiddag een gym docent naar laten kijken, en hij zei dat hij een soort bobbeltje voelde en dat het hard was wat niet hoorde. Verder zei hij dat hij alleen basis kennis heeft en ik dus naar een arts zou moeten als de pijn aanhield.

Vanavond werd de pijn erger en ik voel het nu ook bij mijn ribben en aan het begin van mijn arm. Ook heb ik af en toe steken bij mijn ribben, en de pijn varieert van een zeurende pijn naar een hevige pijn.

Ik heb de afgelopen geen rare bewegingen gemaakt, of intensieve dingen ondernomen.

Ik heb vanavond al de huisarts post gebeld, en zij vertelden mij dat het gekneusde ribben waren. Toch zit mij dit niet helemaal lekker, omdat ik niks raars heb gedaan, en de pijn ook niet in mijn ribben begon.

Ik voel vooral erg veel pijn bij ; Het inademen,hoesten, lachen, lopen en mijn hoofd naar achter leggen of naar voren.

Ik hoop dat ik het allemaal een beetje duidelijk heb opgeschreven en dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Emma

2 reacties
    Reageren
    Mirna

Gezien het feit dat de klachten zich uitbreiden is de verklaring van de huisarts volgens mij niet de juiste. Gekneusde ribben zijn erg pijnlijk, maar de pijn en de klachten hierbij nemen niet toe en wordt niet in de loop van de tijd op steeds meer plaatsen genoemd. Omdat deze diagnose telefonisch is gesteld, lijkt het mij verstandig dat de huisarts de schouder en de borst onderzoekt en de andere lichaamsdelen waar je de pijn ervaart om zo meer gegevens te verkrijgen waarop een betrouwbare diagnose kan worden gebaseerd. Omdat de klachten zijn ontstaan in de nacht, zou een verkeerde slaaphouding de oorzaak van de klachten kunnen zijn. Misschien zijn de klachten morgen dus alweer een stuk minder, nadat je een nacht goed geslapen hebt. Mochten de klachten ernstig toenemen, of mocht je koorts krijgen, of als je je ernstige zorgen maakt, neem dan contact op met de huisarts. Ben je trouwens toevallig verkouden geweest, of heb je keelpijn gehad de afgelopen weken?

Reageren
    Shift

Nee ik ben de afgelopen dagen niet verkouden geweest. Ook heb ik geen andere klachten gehad.
    Een verkeerde slaaphouding zou best kunnen, ik slaap altijd op mijn buik.

Reageren
Reageer op: Hevige pijn in schouder
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.