- Nina17 augustus 2025 om 23:38
Hoi, ik ervaar nu sinds iets meer dan een week een zeurende pijn in mijn schouder, het is geen spier want mijn schouder is niet gevoelig als je er op drukt oid, en de pijn word niet erger of minder als ik mijn arm en schouder draai en beweeg. Het is een zeurende en aanhoudende pijn die kan veranderen in een vervelende steek bij diep inademen. Maar die steek is ook direct weg bij uitademen. De pijn was een paar dagen zo goed als weg, alleen als ik heel diep inademde voelde ik er nog iets van maar dat was amper pijn te noemen, maar nu sinds vandaag is het weer erger geworden. Niet zo erg als vorige week, toen had ik 1 dag echt serieus veel last van mijn schouder wat de hele dag aanhield.
Wat kan dit zijn?
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
18 augustus 2025 om 13:01Dat kan een zogenaamde “referred pain” zijn, afkomstig vanuit de buik (pijn in re schouder kan voortkomen uit een geprikkelde galblaas), maar het kan ook een uitstralende pijn zijn vanuit een (bijna) beknelde zenuw in de nek. Bij diep inademen kan dat dan een schietende pijn geven.
Reageren
Dus als je verder geen koliekpijn of buikpijn hebt , zal het wel vanuit de nek komen…
(laat er , bij aanhouden, eens een fysiotherapeut naar kijken)