- jacolien16 november 2022 om 07:57
ik bijna altijd bij het lopen
ik ben 10 jaar
Jacqje24 november 2022 om 23:53In mei 2021 heb ik corona gehad. Sindsdien longcovid. Na 3 maanden kreeg ik een enorme hoofdpijn. Heel eng. Sindsdien heel vaak drukkend gevoel op mijn hoofd maar dus ook tikjes. Een soort ijzeren balletjes die tegen elkaar tikken.
Reageren
Neuroloog zei dat dat niet kan. Pfff..ct scan was goed. Ik denk dat er in mijn geval een connectie is met het virus.Jacolien5 juni 2023 om 20:25Mauro12 maart 2024 om 23:22Ik heb hier ook al een week of twee last van. Het geluid is ook getik dat uit mijn hoofd komt. Ik hoor het alleen als ik spring of begin te lopen. Ik weet niet op dit erg is of niet. Moet ik mij zorgen maken?
ReagerenJohn (moderator)
12 maart 2024 om 23:30Ga dan eens met de klacht naar de huisarts
Reagerenenora6 april 2024 om 00:46ja dat heb ik ook
ReagerenKen27 juni 2024 om 20:06Wat grappig, dat er veel mensen zijn die zeker weten wat het is. Zelfs je eigen hartslag zou het kunnen zijn.
Nu heb ik dit sinds enkele weken ook maar het is beslist mijn hartslag niet!
Het is, alsof men met twee steentjes tegen elkaar tikt of, zoals iemand het eerder omschreef, 2 ijzeren ringen.Het tikken zit bij mij vlak achter de oorschelp in het hoofd. Eerst dacht ik nog even dat het vanuit het bovenste gedeelte van de oorschelp was.
Ik ben niet op zoek naar een oorzaak en/of een oplossing.
Ik wil alleen maar erop wijzen, pas op met wat men schrijft!
ReagerenMoni5 juli 2024 om 18:54Daar heb ik ook last van, niet alleen als ik loop. Het begon eind 2019. Af en toe s’avonds, maar het werd een week, dag en nacht. Werd doodziek en alle hier genoemde klachten. En dan was het weer stil. Flink overgeven en het ging weer. Een scherp getik. Heb een paar keer antibiotica gehad, mijn oren waren ontstoken van dat getik, dat steeds langer duurde. Bij mij konden dokters een te snel werkende schildklier vinden. Maar geloof zelf iets anders, want kan het meten. In een ander dorp was het stil, ben verhuist. Na 4 maand begon het hier ook. Dit jaar stopte het ergens in maart. 3 juni begon het weer t/m …???
ReagerenRia23 augustus 2024 om 09:00Ik heb al een aantal maanden last van gekraak in mijn hoofd/ oren als ik mijn hoofd naar links en rechts draai. De huisarts heeft mij een neusspray voirgeschreven, ik gebruik dit al 8 weken maar het gekraak/knakkend geluid blijft.
Reageren
Ik wordt ee gek van en ook angstig.
Soms word ik ook erg duizelig bij bukken en word dan misselijk. Ook redelijk vaak een druk gevoel zijkant oren en hoifd en regelmatig hoofdpijn. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Groetjes RiaJohn (moderator)
23 augustus 2024 om 14:17Mogelijk komen de klachten vanuit je nek- schouderspieren. Ga eens naar een fysiotherapeut en laat ernaar kijken
ReagerenErvaringsdeskundige ’tikken hoofd’5 februari 2025 om 10:39Beste mensen,
Hier een ‘ervaringsdeskundige’: ik zal m’n verhaal kort noteren zodat andere mensen er wat aan hebben.
Begin nov. 24 tijdens wandelen achter linkeroor tikkend geluid tiijdens wandelen. Dit was de dag erna weg. Wat bleef was een harde tik(soms), soort electrische schok tijdens wandelen. Zeer vermoeiend lichamelijk en zeker ook geestelijk(!!!). Hier een maand mee gelopen. Dec 24 bij wandelen naar links kijken schokjes bij oor en af en toe dat getik rechts tijdens wandelen. Osteophaat bezocht en verhaal uitgelegt, middenrif t/m nek behoorlijk vast. Ik denk mede wat ik lees op internet forum dat het echt bij je nek vandaan moet komen.
Begin Jan. 3 weken lang tikjes tijdens wandelen rechteroor, na bezoek osteo iets minder maar kwam dagen erna terug. Na googlen(wat jullie ook doen) wordt je niet veel wijzer. Echter het volgende werkt bij mij: er staat een filmpje op youtube ‘ Morning NECK MOBILITY DRILL That’s Life Changing! Dr. Mandell ‘. Deze oefeningen 1 keer per dag gedaan en na 2 a 3 dagen zijn klachten nagenoeg weg geebt. Ook voor jullie is het proberen waard!Hoe kom je eraan deze klachten?.. Bij mij veel stress en emotie anderhalf jaar, het is dan denk ergens in je nek gaan hangen.
Succes allen en Gods zegen!
ReagerenSam12 februari 2025 om 23:34Ik heb ook getik in mijn hoofd bij lopen en springen.
Reageren
Sinds anderhalf jaar last van tinnitus. Sinds een halfjaar heb ik een onsteking in mijn bovenkaak/wortelpunt achterste kies, en voel ik het letterlijk tikken in mijn gehemelte op de plaats van de ontsteking.(getik is voelbaar met mijn tong)
Ik denk zelf dat het word veroorzaakt door de ontsteking in mijn kaak.Katleen5 maart 2025 om 08:25Ik heb sinds kort een tikkend geluid in mijn hoofd zoals het getik van een horloge enkel in mijn slaapkamer en alleen s’morgens niet altijd.Wat zou de oorzaak kunnen zijn ?
ReagerenJohn (moderator)
5 maart 2025 om 17:57Ik zou het zo niet kunnen zeggen. Ga eens met de klacht naar de huisarts
Reageren