Zoeken Vraag het forum

dringende vraag: klieren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • bren

hoi,

Ik ben nu 35 jaar al jaren lang (hier spreek ik over + 8 jaren) heb ik dikke harde knikkers (opgezette klieren) in mijn lies,ben er al mee naar de dokter geweest en niks om mij ongerust te maken. ofwel reactieve klieren door soort infectie ofwel niks aan de hand. nu het probleem is ook dat die “knikkers” niet verdwijnen en op lange duur vond ik het normaal dat ik ze had en nog steeds heb. Enkele jaren ( ook al meer dan 5 jaar)later is er in mijn nek een klier komen opzetten en is nooit verdwenen, Soms staat ie heel dik maar hij is altijd voelbaar en je ziet het ook. Weer naar dokter maar ook hier niets aan de hand (gewoon bloedonderzoek}.

Wel moet ik erbij zeggen dat ik geopereerd ben aan sinussen (nooit helemaal genezen geweest, druk etc. blijft) en ook een rugoperatie heb ik gehad.

Ook van nachtzweten heb ik regelmatig last ( zeg maar gerust 3 ä 4 nachten per week dat ik met nat T-shirt en natte haren wakker wordt, dit gebeurd ook op momenten dat ik mij niet ziek voel.

symptonen

oude symptonen nog steeds aanwezig:

soms steken van binnenkant L-arm naar sleutelbeen toe: Hart is grondig getest niks aan de hand

soms steken tussen ribben: long- en hart onderzoek = niks aan de hand

druk in hoofd met gevoel lava in de kop te hebben: vermoedelijk sinus probl. hiervoor gaan testen gedaan worden

Nacht zweten: zie hierboven.
    opgezette klieren nek, lies,…

laatse jaren weinig eetlust, malaise tot echt overgeven…

Rond Kerst periode (2010)ziek geweest ( vermoedelijk griep met sinusitis) 1 week goed geweest en bij nieuwjaar 2010-2011 terug paar dagen ziek.

nu onlangs (dd.14/01/2010} heb ik een borstonsteking gekregen, hiervoor ben ik nog steeds in behandeling. (echo en Mammo gekregen)

heb floxapen en nog een antibiotica gekregen om borstonteking weg te nemen. maar deze blijft en is hard geworden,klieren in rechterarm zijn mee opgezwollen en nu begint mijn borstbeen zeer te doen en dit straalt uit naar linkerarm.

Ik durf al haast niet meer naar dokter gaan,uit angst niet geloofd te worden.

wel wordt ik getest op kattenziekte maar ik vraag mij af of ne mens daar zoveel jaren last van kan hebben.

test op CMV ( 6 jaar geleden) heb ik gehad/ ik zat toen in grijze zone. van HIV was niks te bespeuren (hierop onlangs nog test van gehad= niks aan de hand)

de huidige bloedtesten zijn oke.

spreken we hier toch van kattenziekte Wat ik raar zou vinden of zou er iets met mijn imuumsysteem zijn want genezen doe ik precies nie, ook al slik ik antibiotica die trouwens meestal sneller eruit komt dan er in gaat (braken).

Iemand die mij raad kan geven, moet ik het hierbij laten en gewoon zorgen dat de huidige onsteking verdwijnt? en dan maar hopen dat er nergens anders een ontsteking komt of dat ik ziek wordt of moet ik mij toch dringend verder laten onderzoeken???

7 reacties
    Reageren
    bren

borst ontsteking is van d.d. 14/01/2011 i.p.v. 2010

Reageren
    brenda A

je bent wel heel lang aan het kwakkelen.
    dat de klieren niet groeien is wel een gunstig teken, ook als ze groter en kleiner worden is dat gunstig.
    maar is er wel eens een echo gemaakt van de klieren, is er weleens eentje uitgehaald? ben je weleens doorgestuurd naar de Internist?

Praat toch nog maar eens met de huisarts en benoem jouw ongerustheid, vertel over dat nachtzweten.

je hebt in ieder geval een hele slechte conditie, probeer die wel te verbeteren, ga extra vitaminen(natuurlijke) slikken en zeker ook pro biotica.
    Zou zeker eens alternatief gaan, maar wel naar iemand met een opleiding(wordt dan ook vergoed) zoals een Arts in de Chinese Geneeskunde of een Klassiek Homeophaat
    ps: tegen het braken: de antibiotica innemen met vla.

beterschap Brenda

Reageren
    Anoniem
    bren

hoi,

ja hoor met alle klachten naar dokter gegaan, echt ongerust ben ik niet. ben niet zo’n persoon die me snel ongerust maakt.

Ik eet veel fruit, groenten, bloedwaarden qua vit. was prima. uitslag ziekte van pfeiffer was negatief niets te vinden.

heb onlangs punctie van ontstoken klier in borst, eerst die borstontsteking wegnemen luidt het.
    punctie van klier lies is niet eens besproken geweest,niks aan de hand zegt dokter.
    en er een laten weghalen? is een punctie niet evengoed?

straks resultaat van kweek van ontsteking, om kattenkrabziekte al dan niet uit te sluiten.

p.s.
    antibiotica met vla = geen combinatie, heb wc pot weer maar eens langs boven gezien, maar dat ben ik al gewoon.

hopelijk straks meer reultaat en de juiste med. want heb gevoel dat ontsteking enorm uitbreid.

dank bren

Reageren
    Matanja

Dus wat betreft jouw borst, daar is met zekerheid alleen sprake van een ontsteking?

Reageren
    bren

uitslag nog niet binnen, om 11.00u naar dokter

vannacht weer gezweet, nu misselijk, sinussen doen weer zeer. mijn gehemelte links voor voelt kei warm aan, en staat ook dikker. al naar tandarts geweest en alles in orde met mijn tanden. dit stuk gehemelte zag idd. rood, oorzaak = onbekend. is trouwens niet eerste keer dat dat gebeurd, maar ben er nooit mee naar dokter gegaan. omdat hat altijd verdwijnt.

Reageren
    Festina

Hallo bren. Ik ben benieuwd hoe is het nu 11 jaar later?

Reageren
Reageer op: dringende vraag: klieren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.