- Anoniem4 maart 2026 om 18:08
Ik heb al bijna drie jaar (juni aanstaande) een trekkend/druk gevoel in mijn linker nek. Het doet totaal geen pijn maar gewoon een irritante trekken/druk gevoel.
De ene keer is het heel erg in de achtergrond en dan ineens een week erg aanwezig wat resulteert in een dag hyperventileren.In het begin had ik om de zoveel tijd aanvallen maar dat werd daarna een dag na 3 maanden of iets. Mensendieck vertelde mij dat het bij mij dus chronische is geworden en ik hou het in stand omdat ik hoog praat. Elke ademhaling is randje hyperventilatie.
Het zit bij mij helemaal boven (net onder oor) en onderaan in de overlapping van schouder naar nek. Paar keer dokter geweest en die zegt dat het de monnikkapspier kan zijn. Ik heb een computer baan en ik heb veel op mijn bordje gehad de afgelopen tijd (privé).
Maar toen ik nog eens wat balletjes voelde in nek ging het helemaal mis (vader verloren aan kanker dus dacht oh ja hoor daar gaan we). Maar de dokter gaf aan dat het mooie kleine ronde (beweegbare) kliertjes zijn en ik mij niet druk moest maken. Toch blijf ik af en toe paniek houden.