Home / Hoofd, hals & schouders / hobbelig schedel
Hallo,
Ik ben Mats en ben 16 jaar. Ik merk dat ik geen rond schedel heb. Het is meer een hobbelig schedel. Hoe kan dit? een schedel hoort toch rond te zijn?
nee hoor Mats, iedereen heeft een andere vorm van schedel.
soms zie je van die kale mannen met mooie ronde schedels, maar vaak zitten er platte stukken en hobbels op het hoofd.
Brenda
Ik heb als baby heel erg lang in een soort stoeltje moeten liggen waardoor ik een heel plat achterhoofd heb. Ik vind het wel grappig. Gelukkig maakt het niets uit voor mijn gezondheid.
Hoi mats,
Ik heb hetzelfde, maar het is helemaal niet erg hoor.
Iedereen heeft een ander schedel!
Mats is ondertussen 21, maar nog steeds niet de enige hoor, ik heb ook een bobbelige schedel.. Goed om te weten dat dit normaal is.. Hulde aan het internet
En nu is mats bijna 25 🙂
Mijn zoon van 6 heeft het ook. Paar jaar terug al de huisarts laten voelen maar die zei dat het niet erg was. Toch maak ik me nog steeds zorgen en mijn zoon voelt het zelf ook en stelt er vragen over. Nu ik deze site zie voel ik me iets geruster... iets.
Waar zitten die bobbels dan? Ik heb achter mijn rechter oor een verdikking op mijn schedel, zo hard als bot. Niet pijnlijk en loopt door onder mijn oor denk ik. Arts zei dat het wat a symmetrisch was in vergelijking met de andere kant, maar dat het bot was. Ik maak me dan toch wel zorgen, maar een arts voelt toch wel of het bot is?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!