druk op hals, spier?

goedemiddag,

ik heb af en toe momenten dat ik een druk op me hals heb alsof er iets trekt. Dit is heel irritant en heb het maar aan 1 kant van me hals..
    ook heb ik soms het gevoel dat er wat inzit, maar als ik er op drukt voel ik niks?

weet iemand hoe dit kan? zijn dit spieren?

gr jef

Reageren

tja, dat kunnen wij vanaf de computer natuurlijk niet beoordelen.
    kan het zijn dat er 1 of meer nekwervels niet goed zitten?
    dan ga je ook de spieren voelen.
    als je geen verdikking voelt is dit het meest logische.
    anders maar even naar de huisarts, dan kan hij even voelen, en als het niet dik is, maar je wervels zijn, misschien een verwijzing Manueel therapeut geven, die kan je nek even rechtzetten
    heb je ook dat je kaak af en toe knapt of tikt bij het opendoen vd mond?.
    groetjes, Brenda

Reageren

Hoe lang heeft u al last van deze klachten? Zijn er andere begeleidende symptomen? Zijn er specifieke situaties aan te wijzen waarin deze kramp optreedt? Wat heeft u zelf aan deze klachten gedaan?

Reageren

bedankt voor jullie snelle reacties!

nou ik heb er een paar weken last van. zat hiervoor ook niet echt lekker in me vel..
    misschien dat het wat met mijn nekwervels te maken zou kunnen hebben? ben vrij lang (2m) en me hoofd staat meer naar voren zegmaar in vergelijking met mijn lichaam. ik heb af en toe wel achterin me nek vaak smorgens dat het vast zit.

Ik heb zon 3 maanden geleden wel vaak aan me hals gezeten omdat ik dacht dat er wat zat. Dit is nooit het geval geweest waardoor het is gaan irriteren volgens mij.. dit is toen wel weer overgegaan. Nu dacht ik een tijd geleden weer wat te voelen en toen heb ik wel vaak mijn hoofd (kant waar ik nu last hebt) vaak gebogen.

ik heb sinds 2,5 maand last van pityriasis rosea gehad (is nu bijna over) waardoor ik niet lekker in me vel zat, en iedere x dacht dat ik wat had..

moet zeggen dat wanneer ik lig en me ontspan ik het vaak niet meer voelt.. ook voel ik het pas een uurtje nadat ik wakker ben, en het is met vlagen!

ik hoop dat jullie zo genoeg info hebben.

ik wacht jullie reactie graag af.

gr Jef

Reageren

De klachten die je beschrijft lijken houdingsafhankelijk te zijn. Heeft de huisarts de nekwervels al eens onderzocht? Kan een verwijzing naar een houdingstherapeut wenselijk zijn? Bijvoorbeeld een Mensendieck therapeut?

Lees hier eens de informatie: http://www.vvocm.nl/client

Reageren

Rug en nek klachten lijken al snel een lange mensen probleem te zijn. Maar dit weet je pas zeker als de huisarts de nek heeft onderzocht en de oorzaak inderdaad heeft toegeschreven aan een verkeerde slaap-, loop-, of werkhouding. Laat de nek eerst door de huisarts onderzoeken en vraag de huisarts de beste doorverwijzing als dat nodig blijkt te zijn.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: druk op hals, spier?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe