Sleutelbeen operatie (5maand)

Goeiedag

Ik kom hier wat raad zoeken ik heb op 3 december en operatie gehad aan het sleutelbeen na dat deze in 2 gebroken was na en moto ongeluk
    Nu zijn we bijna 5 maand later en heb ik nog malkelijk pijn vooral als ik men schouder omhoog moet houden
    Ik ben 2 welen geleden nog naar de chirurg gegaan maar die zei dat dit normaal was
    Nu wou ik weten of ik beter nog en paar weken/maanden afwacht of eens naar en andere chirurg moet gaan voor 2de opinie van het sleutelbeen
    Ik heb bij dit ongeluk ook 8 rib fraturen gehad maar dit doet al 2 maand geen zeer meer
    Wat denken jullie?

Reageren

Ik ben ooit ook eens geopereerd aan mijn sleutelbeen, deze was gebroken en wat versplinterd. Dit kwam
    Door een val met motorcrossen. Hier is een plaatje opgekomen, ik ree ongeveer 6 weken later weer een enduro rit. Een jaar later is het plaatje er af gehaald. Moet zeggen dat ik wel lang last gehad heb van de wond en een stuk van de borst huid was gevoelloos maar kan me
    Niet herinneren dat ik extreem veel last heb gehad . Ik denk dat je even geduld moet hebben. Succes er mee

Reageren

Als je jou chirurg niet gelooft of vertrouwt, zou ik een second opinion bij een andere chirurg vragen, ipv op een forum waar helemaal geen artsen zijn.
    Maar je chirurg zal naar mijn idee toch weten wat een normaal verloop is na een dergelijk letsel en operatie.
    Heeft hij gezegd binnen wat voor periode je verbetering zou moeten merken en wat het plan is als je dat niet in die periode ervaart?
    Die vraag zou ik eerst stellen.

Reageren

Ja heb zelf toch alles samen 18 botten gebroken gehad 😅
    En ik kan me herrineren dat ik meestal na 5 maand geen last had (heb meerder platen al in men lichaam (elleboog,kin)
    Zelf kon ik pas iets doen na 3 maand
    Op je vraag suus is meer om tehoren bij mensen die dit ook al hebben gehad em wat raad of ik geduld zou uitoefenen of opzoek ga naar andere chirurg

Reageren

Bv nu op computer met schouder beetje omhoog voor 2 tal uur en moet pijnstillers pakken omdat het zo nen zeer dpet

Reageren

Ik zou dat met je chirurg bespreken, hoe lang dat mag aanhouden.
    Ben je ook bij een fysiotherapeut geweest, om je schouder weer mobiel te krijgen?
    Wellicht kun je daar ook nog winst halen.
    Ik heb mijn sleutelbeen aan beide kanten gebroken gehad, niet geopereerd, maar de ene kant is na jaren in bepaalde houdingen nog steeds gevoeig, dat gaat ook niet weer weg.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Sleutelbeen operatie (5maand)

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe