Zoeken Vraag het forum

Pijn op hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Alias

Wat heb je voor technieken om mmet angst om te gaan geleerd?

Joris

Iemand die mij advies kan geven misschien?

Reageren
    Suus

Ik zou je het advies willen geven (proberen) te vertrouwen op wat ze bij de hap hebben gezegd.
    Daar zitten mensen die getraind zijn een triage gesprek te doen als er iemand met klachten belt.
    Dus die zullen het echt wel goed in kunnen schatten.

Reageren
    Joris

Dank je Suus,

Dat doe ik ook. Ik heb vandaag weer precies dezelfde problemen als waar ik gisteren last van had ook hetzelfde verloop van problemen op de dag.

Ik heb al meer dan een week nauwelijks last van borstklachten. Nu wel van hoofdklachten ben continu bang dat ik een cva krijg of dat dit klachten zijn vooraf aan CVA

Reageren
    Joris

@Alias,

Ik heb geleerd om vooral afleiding te zoeken en aan andere dingen proberen te denken. Ook aan mijn ademhaling te werken. Wat ik ook doe.

verder loop ik bij de psychiater van het ziekenhuis en krijg binnenkort een klinisch psycholoog toegewezen. Om hier verder te werken aan mijn mentale problemen

Reageren
    Joris

Ik heb nu een uur geleden twee keer in 10 minuten een soort stekende hoofdpijn op mijn slaap gehad. Welke dan weer langzaam wegzakt. Hierna blijf ik nu een soort drukkende pijn op mijn oor en slaap houden. soms wat druk golven over mijn hoofd. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Ik heb nu alweer een hele week hoofdpijnen vooral boven op mijn hoofd aan linker zijde en daarnaast wisselend over heel mijn hoofd.

Waarvan ik soms ook last van mijn linker been en arm heb.

Reageren
    Joris

Nu ben ik een week bang dat dit voortekenen van CVA kunnen zijn.

Reageren
    John (moderator)

Als je daar al een week bang voor bent dan had je naar de dokter moeten gaan. Aangezien je dat niet hebt gedaan, ga ik er vanuit dat je eigenlijk voor jezelf ook weet dat het niet zo is maar de klachten angst en spanning gerelateerd zijn.

Reageren
    Joris

Ik heb beide paasdagen met de huisartsenpost aan de lijn geweest. Deze vonden het niet alarmerend genoeg. En wati k net beschreeft gebeurde ongeveer 2 uur geleden en blijf drukkend gevoel houden op mijn hoofd linkerzijde.

Ik heb donderdag weer afspraak bij mijn psychiater. voor al mijn klachten.

Mijn vraag is wat vind jij van mijn klachten aangezien ik het niet meer helder zie omdat ik in angst zit.

Reageren
    John (moderator)

Als dit soort klachten van een CVA zouden zijn, dan duurt dan hooguit 2 dagen voordat je echt een CVA hebt. En je klachten zijn daar idd niet kenmerkend genoeg voor

Reageren
    Joris

Sinds ik nu een week hoofdpijnen heb heb ik nauwelijks last van borstklachten alleen vanmorgen een paar uur voor het eerst na een week. komt dit omdat ik nu gefocust ben op mijn hoofd?

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft daar alles mee te maken

Reageren
    Joris

Wat moet ik nu doen. bij iedere hoofdpijn op mijn hoofd ben ik bang dat het zover is. Ik probeer echt rustig te blijven en afleiding te zoeken. Maar heb nu gewoon meer dan een week dit soort klachten en hoe ik eraan kom geen idee. Ik wil gewoon heel graag dat het weg gaat.

Reageren
    joris

Ik heb nu via het ziekenhuis ook een Klinisch Psycholoog. Waar ik 9 me een afspraak mee heb (intake). Ik ben echt met mezelf aan het werk.

Ik merk ook door de medicatie wel verandering positieve zin. Alleen denkt de Psychiater dat ik toch hypochondrie heb.

Nu wil ik hier heel graag vanaf en ben bereid om echt tot het uiterste te gaan om beter te worden.

Reageren
    John (moderator)

Dat is dus je angststoornis. En daar is dan de psycholoog voor

Reageren
Reageer op: Pijn op hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.