Zoeken Vraag het forum

Op nek gevallen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mara

Gisterenavond ben ik tijdens het sporten op mijn nek gevallen, achterover op een stang. Ik kon wel gelijk gaan zitten, maar voelde me wel even te duizelig om te gaan staan. Hoewel dit na een minuutje of 2 ook wel weer lukte. Alleen heb ik er wel erge nekpijn aan over gehouden. Wel heb ik die avond gewoon nog van alles kunnen doen, weliswaar met nekpijn. Toch begon ik me, toen ik ’s avonds eindelijk op de bank zat, wel zorgen te maken. Google stuurde me al snel richting een gebroken nek. ’s avonds laat toch maar even de HAP gebeld, maar zij adviseerden me vooral pijnstillers te nemen en af te wachten of de klachten niet zouden verergeren. Ze zagen verder geen reden om me langs te laten komen voor foto’s of iets dergelijks. Nu zijn we een dag verder en heb ik veel last van pijn en stijfheid in de nek. Het voelt als een enorme spierpijn. Wel voel ik af en toe een kleine duizeling, bijvoorbeeld toen ik net een uurtje ging wandelen.

Wat zou u mij adviseren? Kan ik vertrouwen op het advies va de HAP? Of moet hier toch verder naar gekeken worden?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ga ermee naar de huisarts

Reageren
    Mara

Ik ben gelijk die middag alsnog naar de huisarts geweest. Die constateerde gekneusde nekwervels. Alle testjes die hij deed gingen verder goed. De pijn wordt gelukkig wel al een stuk minder.

Wel heb ik sinds vandaag steken in mijn knieholte en steken/tintelingen onder mijn voet. Kan dit er nog iets mee te maken hebben? Dan had het toch wel eerder op moeten treden en niet pas na 3 dagen?

Reageren
    Suzan

Ik zou dus met die vraag wederom de huisarts bellen ipv op een forum vragen wat het kan zijn.

Je kunt ergens door de kneuzing druk op een zenuw hebben en dat is iets wat je arts moet weten. Het kan een indicatie zijn om bijvoorbeeld een scan te maken.

Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen. Mogelijk dat die klachten iets minder duidelijk waren omdat de focus op de nek lag

Reageren
Reageer op: Op nek gevallen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.