Zoeken Vraag het forum

Hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • GJay

Hi
    Ik heb nu al 8 dagen achter elkaar hoofdpijn het is geen hevige pijn maar het drukt een beetje maar paracetamol helpt niet… ik heb wel veel last van mijn nek en ik slaap slecht. Kan dit het geval zijn? Of kan het iets ernstigs zijn? Aangezien paracetamol niet helpt

13 reacties
    Reageren
    Suzan

Misschien was het dan handig geweest om niet tot het weekend te wachten,maar gister je huisarts te bellen.
    Of een fysiotherapeut om naar je nek te laten kijken.
    Gespannen nekspieren kunnen voor hoofdpijn zorgen,even als slecht slapen.
    Je geeft zelf al twee oorzaken,dan is het wat overdreven om gelijk aan iets ernstigs te denken.
    Je kunt ipv paracetamol, ibuprofen proberen. Of een combinatie van beide.

Reageren
    Gjay

Ik heb ibuprofen ook al geprobeerd maar werkt niet. Ja ik wilde aankijken of het vanzelf over zou gaan maar ik dacht misschien is het iets ernstig als medicatie niet helpt met de pijn van de hoofd

Reageren
    Suzan

Niemand kan je zonder onderzoek de oorzaak zo precies vertellen.
    Daarom had je beter voor het weekend je huisarts kunnen bellen.
    Je kunt ibuprofen samen met paracetamol proberen.
    Een volwassene mag per 24 uur 3x een 600mg tablet ibuprofen samen ( dus tegelijk innemen) met 2 tabletten paracetamol van 500mg.
    En als je echt veel klachten hebt,kun je ook de huisartsenpost om advies bellen.
    Maar die zullen waarschijnlijk zeggen maandag je huisarts te bellen.

Reageren
    Alias

Hoofdpijn hoort erbij in het leven. Heb je dat nu voor het eerst?

Tenzij je extreme hoofdpijn hebt, hoef je echt geen huisartsenpost te belasten. Gaat nergens over.

Misschien zelf je nek even masseren. En wat rustig aan doen omdat je wat minder slaapt.

Reageren
    A

Sinds gister hoofdpijn. Van die stekende bonzende op een plek. Heb al van alles geprobeerd. Wel met tussenpozen natuurlijk. Van saridon, paracetamol , ibuprofen. Ook weer heel angstig dus ook oxazepam op. Niks werkt. Waardoor ik nog angstiger werd. Toen vanmorgen de huisarts gebeld en die heeft me diclofenac 50 mg gegeven. Heb ik nu bijna twee uur geleden ingenomen maar werkt ook niet echt. Haalt beetje de scherpe randjes eraf. Nu helemaal in paniek. Hoe erg is dit? Voor de rest geen uitval ofzo.

Reageren
    John (moderator)

Daar kan niemand je zo antwoord op geven . Dat was dus iets om met de huisarts te bepreken…
    Probeer eens de diclofenac te combineren met 500 mg paracetamol. Dus tegelijk innemen)

Reageren
    A

Ja heb het er met de ha over gehad. Toen diclofenac 50 gekregen. Vanavond mee begonnen. Maar deed niet veel. Net 1000 para genomen. Maar blijft sluimeren. Kan het door spanning komen dat de medicijnen niet helpen? Ben helemaal in paniek.

Reageren
    John (moderator)

Hoe meer stress/spanningen hoe meer hoofdpijn natuurlijk

Reageren
    A

En dat gaat door de medicijnen heen. Dat is niet gek?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan.

Reageren
    A

Dank u John!

Reageren
    A

Vandaag voelt het anders. Niet weg maar niet meer zo fel. Is dat positief? En heeft dit iets met een hersentumor oid  te maken?

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft niets met een hersentumor te maken hoor

Reageren
Reageer op: Hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.