Zoeken Vraag het forum

Hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Elyse

Ik heb al geruime tijd hoofdpijn (3weken) zonder tussenpose. Het zit aan beide kanten op mijn slapen en bovenop mijn hoofd. Nu voelt de rechter slaap heel beurs sinds vandaag. Ik ben al meerdere malen bij de dokter geweest en ook bij de neuroloog en over 2 weken heb ik een afspraak voor een mri. Ik voel me verder niet ziek ben wel heel moe en bij inspanning hoe lichtjes ook daalt mijn bloeddruk. Bij de huisartsenpost kreeg ik de tip neem maar paracetamol. Iemand die goede raad heeft?

9 reacties
    Reageren
    Suus

Heb je misschien spierspanningshoofdpijn? Daarvoor zou je naar een fysiotherapeut kunnen gaan.

Reageren
    Elyse

Ook al bij de fysiotherapeut geweest maar dat is het ook niet.

Reageren
    Es

Ik heb dit nu ook drie weekjes alleen bij mij speelt misselijkheid en duizeligheid ook een rol. Mri scan gehad die was schoon de arts denkt dat ik migraine heb.

ik vind dat een beetje gek lees overal dat migraine Max 3 dagen kan duren en geen drie weken…

ben benieuwd hoe het met je gaat en wat de arts heeft gezegd

Reageren
    Elyse

Inmiddels zit ik vandaag op 4 weken hoofdpijn. En ook misselijk duizeligheid soms. Afgelopen week was er een nacht bij dat ik wakker werdt met vreselijke pijn in mijn gezicht. Ben nog nooit toegetakeld maar heb het idee dat het zo zou voelen als je flink in je gezicht wordt geslagen. Ik heb a.s woensdag mijn mri en krijg een weekje later de uitslag.

Wat de migraine betreft denk ik ook 3 a 4 dagen. Maar ik nu dus 4 weken en het is niet weg geweest. Ik slik pijnstillers want kan gewoon niet zonder. Ook kan ik drukte niet aan want dan wordt de pijn erger. Ook lijkt mijn reactie vermogen anders. Ik schrik heel snel en eerder nooit. En dan schiet de hoofdpijn omhoog.

Sterkte.

Reageren
    Elyse

Gisteravond schreef ik bovenstaande en heb daarna een pittige nacht gehad. Om 3.30 werdt ik weer wakker van de hoofdpijn. Zolang ik weinig tot niks onderneem gaat het goed. En red ik een dag op 2 ibuprofen van 200 mg.Maar een afspraak bij de kapper van 45 min. Een autorit waarbij ik als bijrijder zat maar vreselijk schrok van iets op de weg en dus de pijn omhoog schoot. En even kort op familie bezoek maakte dat ik meer last had. Vandaag trek ik mezelf van moment naar moment dat ik een pijnstiller mag en ben ik doodmoe.Ik kan ondertussen dan wel zeggen het belemmerd mij in mijn doen en laten. En vandaag red ik het niet met 3 keer 400 mg ibuprofen. Ik slik deze op advies van de Neuroloog en naar geleide van pijn.

Reageren
    Suus

Je kunt beter een spiegel opbouwen met je pijnstillers, dan ze op geleiden van je klachten slikken. Want dan loop je er altijd achter aan om het onder controle te krijgen.
    Je mag trouwens 3x per 24 uur 600mg Ibuprofen nemen, tegelijkertijd met 1000mg Paracetamol.
    En dan mag je nog 1000mg Paracetamol extra gebruiken.
    Dus je zit nog lang niet aan je max.
    Je zou eerst kunnen beginnen om 3x per dag 400mg Ibuprofen samen met 1000mg Paracetamol te nemen.
    En dan consequent en niet wanneer je klachten erger worden.
    Dan kun je kijken hoe dat gaat en kun je eventueel nog ophogen naar 600.
    Ik zou de huisarts dan wel even een maagbeschermer vragen,als je die nog niet hebt.

Reageren
    Elyse

Dankjewel ik heb dit zo op advies van een arts en ik weet dat ik meer mag. Paracetamol neem ik niet omdat ik die niet verdraag. Ik slik nu al meer dan een maand ibuprofen dat is niet heel goed voor me dus ik hou mij aan het advies van de arts.

Reageren
    Suus

Ik zou, als de voorgeschreven dosis niet goed werkt, dan overleggen om een hogere dosis te gebruiken.
    Pijnstillers zijn misschien niet goed voor je, maar als je ze neemt en ze helpen niet, dan neem je ze ook nog eens voor niks in.
    Helpen ze wel, dan verhogen ze je kwaliteit van leven en dat is toch wat je graag wilt.

Reageren
    Elyse

Ze hielpen wel iets maar niet voldoende meer. En ook afhankelijk van hoe mijn dag er uit zag. Vanacht weer zeer heftige pijn aanval gehad en heb daarop de HAP gebeld. Nu andere medicijnen er bij gekregen en tot nu voel ik geen pijn. Op aanraden morgen contact opnemen met eigen huisarts om wellicht onderzoeken naar voren te halen. Want de gevolgen kun je bestrijden maar de oorzaak weten is ook wel prettig. Ik maak mij nu wel zorgen zo langzamerhand.

Reageren
Reageer op: Hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.