- Anoniem3 november 2014 om 13:03
Goeiedag,
Ik heb sinds een paar weken af en toe last van hoofdpijn(voorheen had ik bijna nooit hoofdpijn)
Nu is het sinds een paar dagen best wel erg.
Het is een drukkend gevoel op mijn achterhoofd in combinatie met een soort ‘brainfreeze’ pijn in mijn voorhoofd. Ook trekt het door naar mijn nek. Iemand ervaring hiermee?
Ik wou vanochtend een afspraak maken bij de dokter maar de hele praktijk is deze week helaas op vakantie. Is het noodzakelijk om een andere huisarts op te zoeken?
Mvg,6 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 november 2014 om 15:10Dat is iets dat je toch zelf moet bepalen. als je er erg veel last van hebt, kun je dat natuurlijk doen.
ReagerenAnoniem4 november 2014 om 16:27Beste Tandor,
Reageren
Bedankt voor uw reactie.
Ik ben vandaag naar een huisarts geweest, en vroeg mij of ik wazig zag, slechter hoorde of slikproblemen had.
Ik zei nee.
De dokter heeft nog in mijn oren gekeken.
Hij dacht zelf aan migraine maar ik heb dit nooit eerder gehad. Wel heeft hij me doorverwezen om bloed te laten prikken.
Nu bedenk ik me achteraf dat ik vorige week een dag of 3 ontzettende keelpijn heb gehad.
Kan dit er mee te maken hebben ?John (moderator)
4 november 2014 om 19:38Dat zou kunnen. Het is mogelijk dat je door de keelpijn een bijholteontsteking hebt gekregen. Ik neem aan dat er met het bloedonderzoek ook naar de ontstekingswaarden zal worden gekeken. Even afwachten dus
ReagerenAnoniem6 november 2014 om 13:46Beste Tandor,
Reageren
Ik heb zojuist uitslag gekregen van mijn bloed onderzoek. Deze was verder goed behalve dat mijn HB nogal aan de lage kant was, namelijk 6,8.
Dit vind ik (en de telefoniste) nogal raar aangezien ik 2 weken geleden bij de bloedbank bloed heb gegeven, en het voor die tijd nog gemeten is en het was toen 9.9. Is toch niet normaal dat het binnen 2 weken 3 punten lager is? Zit hier nu echt met tranen in mijn ogen, ik ben ontzettend bang.. Bang dat ik een tumor ofzo heb in mijn hoofd.wat zou anders een rede kunnen zijn? Ik heb geen erge menstruaties ofzo gehad..John (moderator)
6 november 2014 om 14:45Dat heeft met een tumor weinig te maken. Die veroorzaakt geen bloedarmoede.
Reageren
Je HB is aan de lage kant, maar zeker niet zo dat je daar gelijk in de stress van moet schieten. De onderwaarde voor vrouwen is 7.5 . Je kunt er wel wat last van hebben. Maar dat zou met een waarde van 6,8 ook nog mee moeten vallen.
Bloedarmoede kan dus ontstaan door een menstruatie bijvoorbeeld en door gebrek aan ijzer in je voeding. Ook gebrek aan vitamine B12 kan een oorzaak zijn. Je kunt er dus zelf ook iets aan doen. Daarnaast zal de huisarts je ijzerpillen voorschrijven als dat nodig mocht zijn.Anoniem6 november 2014 om 15:15Oke ontzettend bedankt voor u berichtje, heeft mij erg gerustgesteld.
Reageren