Zoeken Vraag het forum

Hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • basracing

Goedendag,

Aller eerst wil ik me excuses aanbieden als ik in het verkeerde forum deel post.

Nouw het probleempje.
    Ik heb elke dag hoofdpijn het word ook langzamerhand erger en erger.
    Ben zelf al heel erg vaak bij de huisarts geweest in totaal 4 verschillende heb ook me ogen laten testen.
    kreeg steeds andere medicijnen voorgeschreven ook mocht ik 11 pijnstillers per dag slikken waarvan 3 voorgeschreven.
    Echt nergens merk ik een verschil.
    nu ben ik laatst een maand in het buitenland geweest en daar had ik helemaal geen last van me hoofdpijn.
    voor een maand voelde ik me echt gelukkig voelt zo goed leven zonder hoofdpijn maar toen ik weer in nederland was had ik er gelijk weer last van.
    de pijn is gewoon ondragelijk.

door de pijn leiden ook dingen zoals school, rijlessen, en werk eronder dit gaat gewoon echt met heel veel moeite.
    Ook weet ik niet of het verstandig is om brommer te reiden helaas heb ik geen andere keus.

weet iemand wat het zou kunnen wezen want ik heb er echt elke dag last van ik sta op met hoofdpijn en ga slapen met hoofdpijn ik word er echt gek van.

alvast bedankt voor jullie hulp hopelijk is me verhaaltje een beetje duidelijk zal later eventueel meer vertellen heb nu niet zo een zin om achter de pc te zitten.

groetjes

9 reacties
    Reageren
    iemand

Hallo,

Ik heb daar dus ook last van
    elke dag zware hoofdpijn
    en kan soms daardoor niet naar school omdat het zo een pijn doet
    ik lig dan meestal op me bed als een zombie
    en ik mag van de dokter geen medecijnen omdat ik nog een kind ben
    en ik moet misschien door een neuroloog het laten na kijken
    en fysio kan misschien ook helpen misschien een tip voor jou?

Groetjes

Reageren
    basracing

dankje voor je reactie

binnenkort naar het ziekenhuis alleen moet ik daarvoor doorverwezen worden en dat doet me huisarts niet krijg steeds maar andere zooi mee die niet werken.

op dit moment doet het echt heel erg pijn zit hier met tranen in me ogen zo erg tis gewoon niet te geloven
    net liepen me ouders te zeuren dat ik verder moet gaan met me rijbewijs maar dat gaat gewoon echt niet en ze denken maar dat het een excuus is heb het nu ruim 3 jaar en ik kan er niks tegen doen.
    ook vanmiddag gezeik gehad met de docenten dat ik niks op school doe maar had geen zin om ze alles uit te leggen.

enige reden dat ik op school ben is omdat ik daar meer rust heb en me ouders denken dat het een excuus is.

ook vraag ik me eigenlijk af of ik wel auto of brommer mag rijden want tijdens het rijden doet het nog veel meer pijn.

Reageren
    Peters

Het feit dat de huisarts je naar het ziekenhuis stuurt voor onderzoek is een teken dat het niet eenvoudig blijkt een oorzaak voor jouw hoofdpijn, die bovendien steeds erger wordt, vast te stellen. De huisarts heeft een lichamelijk onderzoek kunnen doen en allerlei medicatie uitgeprobeerd, ook dat heeft geen baat gehad.
    Je vertelt bijvoorbeeld niet welke adviezen de huisarts jou gegeven heeft en of je er zelf al iets aan hebt geprobeerd. Ik denk dat je naar de neuroloog wordt verwezen om een foto te maken van het hoofd, om te kijken of er misschien iets is dat de huisarts van buiten niet kan zien.
    Als je nog normaal naar school kunt gaan, dan lijkt het mij dat je ook met de brommer naar het ziekenhuis kunt gaan, tenzij de huisarts jou anders heeft geadviseerd.

Ik krijg trouwens wel een bepaald gevoel bij jouw verhaal, alsof er meer aan de hand is waar je niets over verteld hebt. Heb je bijvoorbeeld veel zorgen aan je hoofd, of is er iets waar je steeds maar aan moet denken maar met niemand over kunt praten? Als dat het geval is, zou je dat hier nanoniem kunnen vertellen? Het zou iets met jouw hoofdpijnen te maken kunnen hebben namelijk. En los daarvan vind ik het naar als mensen zich alleen voelen en er zelf niet goed iets aan kunnen doen.

Nou ja, misschien wil je nog reageren, en anders beterschap en succes in het ziekehuis. En misschien wil je nog laten weten wat de uitslag was van het onderzoek door de neuroloog.

Reageren
    basracing

bedank voor je reactie 🙂

Ik word naar het ziekenhuis gestuurd om me ogen te laten testen heb me laatst laten testen bij hans anders en daar kwam er uit dat me ogen prima in order zijn.

Verder krijg ik het idee dat die huisartsen half werk doen ik kom naar ze vragen ze aan mij waar ik denk waar het aan kan liggen :S verder kreeg ik steeds medicijnen en pijnstillers mee die moest ik dan slikken en kijken of het daarmee over gaat en zo is het een stuk of 20 keer gegaan.
    verder heb ik er zelf weinig aan gedaan ik weet niet zo goed wat ik moet proberen heb wel keurig netjes die 11 pijnstillers per dag geslikt wat me werd geadviseerd maar dat hielp werkelijk niks.

Verder heb ik eigenlijk helemaal geen zorgen aan me hoofd alles gaat verder prima ook niks waar ik me druk om hoef te maken.
    verder heb ik redelijk veel mensen waarbij ik alles kwijt kan dus hoef als er een keer iets is is mezelf het niet op te proppen.

verder hoef ik me niet alleen te voelen en ben ik ook alleen als ik het zelf wil.
    afgelopen week ook maar 1 dag naar school geweest had te veel hoofdpijn en kon niks op school doen
    en bedoelde niet naar het ziekenhuis met de brommer maar of ik sws wel mag rijden met zo veel hoofdpijn ik kan niet eens rustig een stukje tekst lezen op school zonder te leiden en in het verkeer is het ook knap druk merk ook dat ik er dan meer last van heb.
    inmiddels ook weer begonnen met me rijlessen maar het wilt gewoon niet lukken. en me ouders maar denken dat het een excuus is:S
    me rijinstructeur weet niks van me hoofdpijn af ben namelijk bang dat als ik het hem uitleg hij me niet wilt laten rijden.

verder heb ik nooit zo erg geleden als de afgelopen tijd echt harde kloppende koppijn.

hopelijk is het een beetje duidelijk tis nu best lastig om voor me een goed verhaal neer te zetten.

alvast bedankt voor al jullie hulp

Reageren
    Anoniem

[i]U kunt uitzoeken welke soort(en) hoofdpijn u heeft door een hoofdpijndagboek bij te houden. Daarin schrijft u per dag op wanneer u hoofdpijn heeft en hoe het verloop is. Vaak wordt dan ook duidelijk waardoor de hoofdpijn wordt uitgelokt en wat u kunt doen om de hoofdpijn te verminderen of te voorkomen.[/i]

Lees verder in de patiënteninformatie van het Nederlands Huisartsen Genootschap over:

Hoofdpijn
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBN2a.htm

Hoofdpijndagboek
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBN2f.htm

Spanningshoofdpijn
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBN2b.htm

Medicijnafhankelijke hoofdpijn
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBN2e.htm

Reageren
    basracing

Goedendag,

ik weet nog steeds niet waar het vandaag komt en zo een dagboek ik word er niet wijs van.
    zodra ik wakker word heb ik gelijk hoofdpijn ga ik slapen heb ik ook hoofdpijn word verder niet wakker van m’n hoofdpijn.
    ik slaap eigenlijk wel elke nacht door.

verder ben ik die huisartsen nu echt zat en dat is wel het laatste waar ik nu heen ga:S

ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen

nja in ieder geval bedankt voor jullie reactie’s

Reageren
    Klaartje

Heb je misschien psychische problemen? Stress, angst, depressie, zorgen? Jouw klachten lijken inderdaad een psychische kant op te wijzen…

Reageren
    a

Hallo,

Ik heb ook veel last van hoofdpijn en ben net weer op vakantie geweest naar het buitenland en daar geen 1 keer last gehad van hoofdpijn..
    Snap het ook niet.. Weet jij al wat het is..? ZOu het door de luchtdruk komen?
    Dokter geeft me alleen ibuprofen.. maar daar kan ik niet mijn hele leven op leven lijkt mij..

Groeten a

Reageren
    Anoniem

Heb je misschien zorgen die weer op je af komen nu je terugbent in het land. Bijvoorbeeld met werk?

Reageren
Reageer op: Hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.