- Aline4 oktober 2018 om 09:44
Hallo,
Ik heb een vraag over de lymfeklieren in mijn hals. Hoor je deze normaal ook te voelen? Als ik gewoon recht vooruit kijk, voel/zie ik ze niet. Als ik mijn kin op de borst leg, dan voel/zie ik aan beide kanten (onder de kaaklijn) twee duidelijke bulten op de plek van de lymfeklieren. Zijn niet pijnlijk en wel beweegbaar.
In hoeverre mag ik mijn lymfeklieren op deze manier voelen zonder dat er iets anders achter zit? Ik ben overigens de afgelopen weken niet ziek/verkouden geweest.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 oktober 2018 om 21:04Dat is toch en heel normaal verschijnsel
ReagerenAline4 oktober 2018 om 23:05Dat weet ik niet 😉 Vandaar ook mijn vraag. Mensen in mijn directe omgeving kunnen ze niet voelen, dus zo ‘heel normaal’ is het niet voor mij.
Maar, jij kan ze dus wel voelen? Ik heb geen idee hoe groot ze horen te zijn en of je ze hoort te voelen als je verder topfit bent.
ReagerenEline5 oktober 2018 om 06:31Ik wilde dat ook vragen. Ik voel opeens een kikkertje vlakbij sleutelbeen. Nu lees ik dat dat een verdachte plek is? Ik heb meer kliertjes die ik al jaren hoger voel in hals. Maak me erge zorgen nu om die bij sleutelbeen. Voelde hem bij toeval.
Reageren