- Anoniem29 november 2016 om 19:00
Hallo,
Ik heb nu toch al wel een paar weken een bult in mijn hals.
http://www.nwhht.nl/algemene-aspecten/klier-in-de-hals hierop staat een plaatje en dan zit de bult bij IV.
Zelf vermoed ik dat dit een opgezwollen lymfeklier is.Ik heb aan die kant ook een andere lymfeklier zitten (verder naar boven) die nog wel eens opzwelt. Kan hem eigenlijk altijd wel voelen, maar wanneer ik ziek ben/word, word hij groter.
Maar deze bult is wel duidelijk nieuw voor mij. Die heb ik tot voor een paar weken geleden nog nooit gevoeld.En nu vraag ik me af of dit kwaad kan vooral aangezien het er nu al een paar weken zit?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 november 2016 om 19:20Dat zal inderdaad een lymfeklier zijn. Dat is verder niets om ongerust over te zijn.
Reageren
Als je dat wel bent ga dan even naar de huisarts.Anoniem29 november 2016 om 21:07Hmm, oke. Dan denk ik dat ik gewoon een virus te pakken heb. Ben de laatste tijd namelijk ook erg snel moe (Trap oplopen en ik ben buitenadem. En dat heb ik normaal nooit zo gauw)
Is het normaal dat je een beetje het gevoel hebt dat je een brok in de keel hebt? Kan dat door de zwelling komen?
Reageren
(Ik heb geen keelpijn en hoest niet)GFB1 december 2016 om 16:17Heb precies hetzelfde, aan beide kanten in de hals. Ben ervoor naar de huisarts geweest. Deze zei dat ik een virus of iets in mijn lichaam heb. Bloed laten prikken.. kwam niks uit. Hij zegt dat ik er dan verder niks aan kan doen. Heb dit al iets van een jaar en heb eigenlijk niet zo veel last van iets. Je leert eraan te wennen.
Reageren