Zoeken Vraag het forum

Vage klachten (hoofdpijn, keelpijn)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempjex

Hallo lieve mensen,

Ik heb het gevoel dat dit een lange bericht wordt, maar wil toch even mijn verhaal kwijt.  Ik heb al jaren last van vage klachten. Ik heb bijvoorbeeld al jaren last van kriebelhoest, dit kreeg ik dan wel 4 tot 5 keer per jaar en dan echt een week of 2. Was heel normaal volgens de huisarts. Maar wat was dat vreselijk zeg. Zo een erge hoest dat ik gewoon stikte.

Sinds 4 jaar geleden begon ik last te krijgen van duizeligheid. Dit begon op mijn stage in een winkel. Liep door de winkel heen en alles bewoog, voelde me raar, maar viel niet flauw, het was ook even een paar seconden.  1 keer was het zo erg dat ik wel bijna flauwviel als ik mij niet vasthield aan een rek.

Rond die tijd is mijn hoofdpijn ook begonnen. Zware, zware hoofdpijn, terwijl ik echt nooit last had van hoofdpijn. Van die hoofdpijn dat ik niks kon en wilde alleen maar liggen, dit hielp toen weleens voor mijn hoofdpijn. Ik nam bijna nooit medicijnen want dat hielp bij niet goed.

Sinds ongeveer 2 jaar geleden heb ik last van draaiduizeligheid. Het gevoel hebben alsof alles draait maar dat is niet zo. Oh, vreselijk dat gevoel. Heb dan ook 4 keer een erge aanval gehad, waar ik echt alleen maar plat moest liggen. 1 beweging en alles begon weer te draaien en ik was alweer kotsmisselijk.  Ben hiervoor naar de huisarts gegaan en bij de eerste keer werd er gezegd dat ik en bijholteontsteking heb. (Was toevallig rond die tijd ook verkouden) Heb toen hiervoor medicijnen gekregen.

Heeft niet geholpen want ik had er nog steeds last van. Ik werd ook vaak s’nachts zwetend wakker en was duizelig. Paar weken later ben ik terug gegaan naar de huisarts om te zeggen dat ik er nog steeds last van heb. ‘Je hebt waarschijnlijk een vitamine tekort’ zei de huisarts. Hiervoor bloed laten prikken. Eindresultaat; mijn vitamine D was veeel te laag en de rest was goed. Vitamine D pilletjes genomen voor drie maanden lang en daarna moest het over zijn.

Helaas was dit niet zo het geval en had ik er nog steeds last van. Ben hierna niet meer naar de huisart gegaan.

Nu naar het heden;

Drie maanden terug kreeg ik een keelonsteking. Heel normaal, want dat heeft iedereen weleens. Neusspray gehaald en om de keelpijn te verzachten dronk ik thee met honing en af en toe weleens van die keelsnoepjes. Niet te vaak want dat was ook niet goed.

Twee weken later had ik het nog steeds, het was wel minder, maar het was er nog steeds. Weekje later was het weer even weg. Die week daarop bleef die keelpijn er maar zitten. Oh, vreselijke keelpijn was het, en nog steeds. Het was geen kriebelhoest meer zoals vroeger, maar echt stekende pijn in mijn keel, brandend zelfs. Ik weer denken dat dit gewoon erbij hoort en had eerlijk gezegd ook geen zin om weer naar de huisarts te gaan, want die zou alleen maar medicijnen voorschrijven. Een maand geleden begon ik steken te krijgen bij mijn rechterborst. Zelf denk ik dat dit van mijn longen afkomen, maar die pijn straalde naar heel mijn rechterarm. Het was een raar gevoel. Tintelend gevoel. Sinds die tijd voel ik een hobbeltje/knobbeltje bij mijn oksel. Als ik het aan raak doet het niet pijn, maar ik krijg wel steken. Rond deze tijd begon ik ook last te krijgen van benauwdheid. 1 dag was het zelfs zo erg dat ik zowat in ademnood kwam. Ik was gewoon tv aan het kijken en ineens kon ik geen adem meer krijgen. Dit duurde echt wel een minuutje. Daarna kreeg ik een flinke hoest.

Sinds vorige week is de hoofdpijn weer heel erg teruggekomen. Dit keer is het een hoofdpijn die ik nog nooit heb gehad. Een hele vreemde hoofdpijn is het. Ik voelde het op mijn hoofd aan de rechterkant en bij mijn slapen. En sinds deze week is die hoofdpijn ook overgegaan naar oorpijn(aan beide oren) en nekpijn(ook een pijn die ik nooit eerder heb gehad)

Tijdens al deze klachten had ik ook meer klachten, maar om mijn verhaal niet nog langer te maken zet ik al mijn klachten op een rij:

Kriebelhoest

Hoofdpijn

Oorpijn

duizeligheid

draaiduizeligheid

zware keelpijn

terugkerende keelontstekingen

benauwdheid

steken bij mijn borst/longen

hobbeltje bij oksel(die pijn doet)

vlekje/stipje voor mijn oog zien

vreemde hoofdpijn

• 1 keer zo een extreme hoofdpijn. Het voelde alsof er iets knapte en het voelde alsof er bloed vloeide.

Vermoeidheid

Nekpijn

niet 100% aanwezig

ik weet dat ik hiermee naar de huisarts moet, maar bang dat ik niet veel verder kom.

Wat denken jullie, moet ik mij hier voor zorgen maken?

Heel erg bedankt voor degene die heel mijn verhaal heeft gelezen. Mocht je enigszins ook last hebben van deze klachten, dan hoor ik het ook graag.

x

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch dat je er verstandig aan doet, om met die klachten naar de huisarts te gaan

Reageren
    Anoniempjex

ja, inderdaad. Kan het alleen nooit goed verwoorden wat er is.

wil graag een mri scan maken. Denk je dat dit zal gaan als ik langs de huisarts ga?

Reageren
    John (moderator)

Neem het berichtje dat je hier hebt geplaatst dan mee en bespreek het met je huisarts

Reageren
    sunny

En? Ben je bij de huisarts terug geweest ? Ik herken namelijk de klachten behalven het knobbeltje

Reageren
Reageer op: Vage klachten (hoofdpijn, keelpijn)

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.