- Selma25 juli 2023 om 16:13
Hoi hoi
Ik zit met een aantal klachten maar vage klachten.
-hoofdpijn ( voornamelijk voor hoofd gedeelte)
– slap gevoel in linker arm en benen,
En als ik lig pijn in me benen.
– wat me opviel is tijdens wc bezoek (ontlasting) had ik niet zo veel kracht en ging best vermoeiend. De druk in me hoofd, en het gevoel hebben van geen energie in lichaam.
– en af en toe misselijk gevoelAls ik zo alles bekijk ben ik zo bang dat het lijkt op de symptomen van een hersentumor???? Ik ga zeker langs de huisarts maar weet alleen niet of dit een spoed kan zijn?
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 juli 2023 om 16:39Misschien heb je veel stress of spanningen. Zondag hebben we het ook al over de hoofdpijn gehad en schreef je dat je naar de dokter zou gaan als het niet over was. op 20 juli vroeg je naar leukemie n.a.v,. een bloedonderzoek… Nou ben je bang voor en hersentumor…
Reageren
Ik krijg een beetje het vermoeden dat j wat hypochondrisch bent…Selma25 juli 2023 om 17:06Nee, ik heb echt geen stress of spanning. Ik schrijf de klachten die ik echt heb en zonder een aanleiding. Probeer juist te gaan afleiden en helemaal aan niks te denken. Maar wat ik hierboven schreef is echt me vandaaf opgevallen. En zondag klopt idd had een enorme hoofdpijn wat ik nooit eerder had gehad, maar na een pijnstiller werd het minder en heb de nacht goed kunne slapen waardoor ik wakker werd zonnder de pijn, en ik niet contact had opgenomen met huisarts. Maar ondat de klachten hierboven spontaan me vandaag opviel werd ik er bang voor ja dat klopt ook. Want het komen zo overheen. Sorry John als ik je bezig houd!
ReagerenJohn (moderator)
25 juli 2023 om 17:14Dat bezig houden is geen probleem. Maar in december 2022 had je ook al vragen over een hersentumor vanwege vage klachten. En nog een hele boel andere vragen en topics. Volgens mij heb je toch een angststoornis. Je gebruikt wel verschillende namen, maar zien kan ik dat toch. Je bent 10 weken zwanger en de hormonen kunnen dan ook nog en rol spelen. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenSelma25 juli 2023 om 17:28Ik gebruik de verschillende namen omdat ik heel veel anoniem zie en het misverstand wou willen voorkomen. Dat jij het kan begrijpen dat weet ik wel. Ik weiger ook echt niet dat ik bang ben en ik heb ook echt idd angststoornis. Maar juist daarom denk ik misschien kont het zo over dat ik door angst telkens klachten opnoem en straks is er wel wat echt. Ik heb een afspraak staan volgende week vrijdag en een dubbele afspraak om alles te gaan bespreken. Ik moet al ne klachten opschrijven en die dag gaan we alles bespreken. Daarom dat ik het vandaag hier over wou hebben. Want nu tussendoor wou ik niet nog een keer langs de huisarts terwijl ik hiervoor voor andere klachten ben gegeaan en afsgeproken hebt om even aantekijken en alles te noteren en dan bespreken. Dus daarom vroeg ik me af of dit echt een spoed kan hebben of biet. Over hersentumor ben ik wel bang ondat nu de klachten zo iverheen komen…
ReagerenJohn (moderator)
25 juli 2023 om 17:32Ik denk niet dat je je daarover zorgen hoeft te maken hoor.
Reageren
Je hebt dit soort klachten toch al eerder gehad heb ik in de oudere berichten gezien.Selma25 juli 2023 om 17:33Wel wil ik eebij voegen is dat ik in 2017 een mri scan gehad hebt van hersenen, en dat ivm met lange tijd tintelling in gezicht want lang bleef aanhouden. Dat mri scan van toen heeft denk ik geem betekenis meer na zo veel jaren voorbij is toch?
ReagerenJohn (moderator)
25 juli 2023 om 17:36Die is dan idd wat ouder. Maar dan nog: het is toch vooral een angst die je aan een tumor laat denken
ReagerenSelma25 juli 2023 om 17:44Klopt heel vaak klachten wat opelkaar lijken, alleen nu sinds me zwangerschap al drie maanden enorm veel klachten en verloskundige vind het niet passen bij zwangerschap. En heb gemerkt dus dat ik ochtend zo goed wakker word helemaal geen klachten dan denk ik hopelijk is het over maar na de middag begint Het met inneens ijskoud te hebben, en dan slaperig en dan hoofdpijn en dan weer overal in me lichaam dat slap gevoel vooral als ik lig begint de pijn in me kuiten. Ze doen dan ook echt pijn, en me linker arm zelfs daar moeite mee on telefoon vast te houden niet dat ik geen kracht hebt maar dan meer vermoeide slap gevoel. En vandaag in de wc gibg het zo moeilijk waardoor ik dus meteen bang werd en dacht is er toch misschien wat aan de hand. Die steken die druk in me hoofd met het slappe benen armen etc. En dan zo een lange tijd. Ik ben nu 12 weken , dan denk ik eerste trimester is ook voorbij dan verwachtte ik dat me klachten weg waren of gingen verminderen als het door me zwangerschap zou komen. En is me 3 de kind waarom niet bij hun gehad en dan nu wel en het past niet bij me de klachte van zwangerschap. Dan denk ik er is wel wat aam de hand drie maanden en nig steeds de klachten, en dan ben ik gewoon heel ansgtig want ik heb de klachten echt. Het gevoel van ziek voelen willen liggen alleen maar , willen slapen dat vind ik zo eng en dan zo lange tijd ben gewoon bang dat dit door een ernstige ziekte komt en ik alleen naar achteruit ga terwijl ik nu juist heel gelukkig moet zijn en wil zijn omdat mijn zwangerschappen bij 6, van 4 mis is gegaan en dit keer gaat het goed maar ik zooo ziek ben, als ik weet dat het door me zeangerschap komt en niks aan de hand is vind ik het ook oke dan kan ik gerust uitzieken of lekker liggen dagen lang zonder angst vraagtekens etc. Maar dat kan dan alleen door bijv door een scan te maken van hersenen van me nek van me maag waar ik me zorgen om maak wat dus onmogelijk is. Ik denk dat ik dit keer best open en eerlijk ben geweest om alles te gaan uiten :)(
ReagerenJohn (moderator)
25 juli 2023 om 17:48Het zijn toch vooral klachten die te maken hebben met stress angst spanningen. Je schreef net wel dat je geen stress of spanningen hebt, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.
ReagerenSelam25 juli 2023 om 18:49Wat raad je me aan John, hoe kan ik die spanning ansgt los laten, en als dat zo is, als ik echt bijv alles loslaat en helemaaal er niet aan denk verdwijnen de klachten metbde tijd of neemt dat best tijd
ReagerenJohn (moderator)
25 juli 2023 om 18:51Je moet naar een psycholoog ! Dit ga je zonder hulp niet oplossen
Reageren