Zoeken Vraag het forum

Moeilijk om mee om te gaan

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ongerust

Hoi ik ben een man van 20 en ik ervaar al bijna 4 maanden een dromerig afwezig gevoel in mijn hoofd alsof ik er niet helemaal bij ben ik heb het gekregen na het stoppen van medicijnen wat ik denk ik ben er zelf mee gestopt wat heel dom van mij was ik heb ook een zwaar klote jaar achter de rug mijn moeder bijna verloren alleen maar stress gehad maar elke keer doorgegaan en niet gaan klagen alles onderdrukt ze zeggen het komt er nu allemaal uit maar ik weet het niet ik heb ook extreem last van angst als ik weer dingen moet proberen waardoor ik elke keer net geen paniek aanval krijg ook bij het sporten zit ik zo diep in mn hoofd dat er een soort angst over me heen komt ik zie ook de laatste tijd ook veel sterretjes en schaduwen en dingen die er niet zijn al 6 keer naar de huisarts geweest bloed onderzoek gehad was goed hartfilmpje laten maken was goed algemene onderzoeken gehad was goed morgen ga ik alweer naar de huisarts maar die is er heilig van overtuigd dat het stress angst of chronische hyperventilatie is ik huil de laatste tijd ook veel iets wat ik nooit heb gedaan en ben heel kwetsbaar en onzeker het lijkt alsof ik aan het veranderen ben ik heb ook last van zelfmoord neigingen omdat ik het niet meer kan verdragen wat me nu overkomt ik loop ook al bij de ggz heb een eft therapeut een physiotherapeut maakt ik blijf me lamlendig en kut voelen ik weet niet wat er aan de hand is iemand advies?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)
    Ongerust

Staat dat het vrij ernstig is maar ik weet niet meer wat ik moet geloven ik wil hier van af maar niks help

Reageren
    John (moderator)

waar staat dat wat vrij ernstig is?

Wat waren de scores van de testen

Reageren
    Ongerust

De angst en hyperventilatie

Reageren
    John (moderator)

Voor de hyperventilatie heb je ademhalingsoefeningen nodig. Dat is voor de fysiotherapeut. Voor de angsten zou je psycholoog nodig hebben. Je bent hiervoor onder behandeling bij de GGZ. Bepreek het. Eventueel kan het noodzakelijk zijn om toch medicatie voor de angsten te gaan gebruiken.

Reageren
    Ongerust

ik zit mezelf nu weer aan te praten dat ik een hersen tumor heb ik maak mezelf echt helemaal gek maar ik kan hier gewoon niet langer tegen rare kut gevoel in me kop

Reageren
    Catootje

Beginnen met goede voeding met complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels bij elk eetmoment. Dat helpt je bloedsuikerspiegel stabiel te houden.

Verder kan je wat tekorten aan bepaalde stoffen hebben. Zelf was ik vroeger een hoopje ellende, moe en wazig maar bleek vooral met mijn voeding en tekorten te maken hebben gehad. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B C en D, omega 3, om er een paar te noemen. Dit soort stoffen helpt, samen met allerlei aminozuren, de aanmaak van neurotransmitters als serotonine en melatonine. gebruik zelf 5htp, wat ook je neurotransmitters helpt te verbeteren.

Zorgen voor lichaamsbeweging, voldoende daglicht, ontspanning en de juiste ademhaling is sowieso verstandig. Misschien een beetje  flauw om over interpunctie te beginnen maar als je na elke zin even stopt is het niet alleen leesbaarder maar ook rustiger voor jezelf. Even een adempauze.

Reageren
    Ongerust

Het gekke is ik heb dit gekregen na het acuut stoppen van antipschotica heel dom van mij achteraf en nu zit ik ermee het lijkt op momenten alsof ik er niet ben dan raak ik in paniek elke dag ik voel dan een soort tintelende sensatie door heel mijn lijf wanneer ik zn aanval krijg alsof de tijd stil staat en ik dood ga neervallen als ik naar buiten ga ook voelt het alsof ik er niet bij ben alsof ik al overleden ben ofzo heel beangstigend ik ben inmiddels al 9 keer bij de huisarts geweest en het is alleen al een hel om daar heen te gaan en moet wachten in de wachtruimte al die mensen die er zitten ik raak dan een soort van overprikkeld het gevoel word nog erger waardoor ik helemaal kapot ga van binnen ik heb ook vaak de gedachten nee dit is niet goed ik ga dood god help me asjeblieft en dan gaat het weer even maar ik blijf erin hangen loop inmiddels al bij een physiotherapeut ggz ik heb eft therapie de crisis dienst regelmatig aan de lijn het helpt gewoon voor mij gevoel allemaal niet ik heb al verschillende onderzoeken gehad en niks uitgekomen sorry dat ik van de hak op de tak spring maar ik weet het ook niet meer ik heb een zeer zwaar jaar achter de rug met veel tegenslagen maar altijd door gegaan de arts zegt het is stress angst of trauma maar ik heb dit gekregen na die rommel die medicijnen ik drink niet meer ik leef gezond ik probeer toch te sporten maar niks helpt ik blijf mijn hoofd maar tegen de muur aanlopen het houd gewoon niet op ik wil een goed persoon zijn mensen kunnen helpen maar ik kan mezelf niet eens verdragen het is zo moeilijk ik weet niet wat er aan de hand is

Reageren
Reageer op: Moeilijk om mee om te gaan
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.